    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Chcą sie pozbyć wojskowego to daja kopa do psychatryka
    Date: Mon, 9 Jul 2018 21:07:29 +0200

    W dniu 09.07.2018 o 10:58, Olin pisze:

> [...]
    atryk-w-wojsku/tpq94x3

    > Nauka radziecka odkryła schizofrenię bezobjawową, a przecież śmiało
    > kroczymy drogą idoli dojnej zmiany.

    Sprawa jest trudna. Nie chce bronić pisdzielców, ale ogólnie (w
    oderwaniu od tego artykułu) sprawa chorób psychicznych to trudny temat.
    Z jednej strony trzeba poszanować prawo i godność jednostki, z drugiej
    zapewnić bezpieczeństwo a czasem po prostu spokój otoczeniu. Jakbyś na
    przykład miał takiego shizofrenika jako sąsiada to jak sobie pomyślisz,
    że koleś ma dostęp do kuchenki gazowej to by ci pewnie tolerancja dla
    chorych psychicznie spadła. No a zabawki wojskowych są skuteczniejsze od
    kuchenki.

    Problem jest znacznie szerszy niż ten jednostkowy przypadek, czy nawet
    jednostkowy przepis. Prawo działa doskonale gdy w idealnych warunkach
    wszycy przestrzegają jego ducha, od biedy nieźle, gdy obie strony sporu
    lecą w chuja i wygrywa ta z lepszą papugą. Natomiast Ciężko (a być może
    nawet nie da się) wymyślić skuteczne prawo, które powstrzymałoby
    skurwiałą władzę przed jego nadużyciem, w sytuacji gdy władza będzie
    leciała sobie w chuja na zasadzie nic nas nie przekona że białe jest
    białe a sześc jest równe sześć, co właśnie możemy w różnych aspektach
    oglądać w Polsce.

    Ja na ten przykład jestem w posiadaniu urzędowego pisma, w którym stoi
    napisane, że przestrzeganie ochrony matek na urlopach macierzyńskich i w
    ciąży zagwarantowanej przez kodeks pracy w czasie akcji teraz kurwa my,
    byłoby sprzeczne z zasadami współżycia społecznego. No i co na takie
    lecenie w chuja zrobisz, zwłaszcza jak sądy będą już szybkie (wydawać
    szybko wyroki po linii partyjnej)? Nawet mechanizmy demokratyczne przed
    czymś takim nie chronią, bo sporej części społeczeństwa może się
    normalnie w świecie podobać jak jebią innych (zawsze to miło jak
    somsiadowi się krzywda stanie;), a w razie czego wybory zatwierdzi lub
    nie (według planu) funkcjonariusz partyjny.

    Shrek