    From: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Centralne Biuro Adresowe
    Date: Fri, 12 Sep 2003 17:54:29 GMT

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1a8d.0000089d.3f61aa96@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Kto może uzyskać informację o adresie osoby prywatnej w Centralnym
    Biurze
    > Adresowym (Warszawa)?

    Na pewno wgląd mają organy administracji państwowej, policja, straż
    graniczna, AW, ABW, urzedy skarbowe, sądy, prokuratura.... chociaż pewności
    nie mam.

    > Czy może to być inna osoba prywatna mająca np. nakaz
    > zapłaty na poszukiwanego dłużnika?

    Jeśli osoba fizyczna szuka innej osoby fizycznej to CBA pyta się osoby
    poszukiwanej 3 razy listem poleconym czy ta wyraża zgodę na podanie adresu.
    Przesyłają do poszukiwanego coś w stylu:
    "Wpłynęło do naszego biura zapytanie od Pana(-i) Aaaaaa Bbbbbb o miejsce
    pobytu Pana(-i) Cccccc Dddddd w celu wpisania adresu do pozwu sądowego.
    Prosimy o odpowiedź listem poleconym na adres
    CBA ul. Kazimierzowska..... Warszawa czy wyraża Pan(-i) zgodę na podanie
    danych, powołując się na numer tego pisma."

    Odpowiedź z CBA może być następująca:
    1) poszukiwany zamieszkuje w ........ pod adresem .......
    2) poszukiwany nie wyraził zgody na podanie danych
    3) poszukiwany nie odpowiedział na zapytanie
    4) .?.?.?.? sam nie wiem jaka odp. moze jeszcze być

    > Ile to kosztuje i jakie dane są konieczne
    > (PESEL)?

    najlepiej miec PESEL i oczywiście imię i nazwisko
    najlepiej mieć tyle danych, aby zawęzic do minimum kryteria, gdyż jesli CBA
    w rejestrze znajdzie conajmniej 2 osoby pasujace do zapytanie, to odpisze,
    że figurują dwie osoby i nie wie której osoby dotyczy zapytanie

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa