    From: "szeryf" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CYFRA+ - zwrot sprzetu i kary umowne
    Date: Tue, 17 Feb 2004 07:40:45 +0100

    > Z drugiej strony - gdyby mi ktoś się tak podłożył jak Ty, i
    > do tego był odchodzącym klientem to nie widziałbym powodu
    > dla którego miałbym nie domagać się kary :-)

    pytanie bylo czysto prawne czy nie jest to wyzysk z okreslonego
    art. KC przy zalozeniu, ze kara umowna przekracza trzykrotnie
    wartosc karty i nie zwalnia od zwrotu samej karty. druga rzecz
    to jak w tym kraju wyglada ochrona konsumentow skoro
    pozwala sie na ruchanie klientow przez maskowanie regulaminow
    i wpisywanie tam takich drastycznych sankcji.

    > Na Twoim miejscu - zapłaciłbym te 300 zł i rozpoczął ok. dwuletnią
    > korespondencję nt jaki to biedny jesteś itp i jak bardzo prosisz o
    > anulowanie tej kary, albo chociaz zmniejszenie do 3 zl..

    praktyka pokazuje, ze pieniadze raz zaplacone sa nie do wydobycia-
    ewentualnie mozna probowac zawrzec umowe na kolejny rok ale
    nie wiadomo czy zgodza sie na ta sama karte czy wydadza nowa.