    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brunon Kwiecień: Tak winny/"winny" by przyklepać areszt?
    Date: Thu, 20 Apr 2017 07:10:40 +0200 (CEST)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    > http://wiadomosci.wp.pl/sad-apelacyjny-obnizyl-wyrok
    -dla-brunona-kwietnia-6113645719815809a

> [...]
    > winie, skoro areszt przedluza.
    >
    > Bo to przeciez nie "prokuratura trzyma", tylko prokuratura wnioskuje,
    > a sad o areszcie orzeka.
    >
    > No i w miare naturalne, ze im wiekszego wyroku sie sad spodziewa, tym
    > dluzej moze trzymac w areszcie i sie nie spieszyc z procesem.
    >
    > Teraz bedzie ciekawa sprawa Ewy Tylman.
    > Zobaczymy co tam w koncu sad orzeknie i jak sie skonczy.
    > Szkoda, ze nikt procesu nie sledzi, to moze by ocenil "dowody"
    > prokuratury.
    >
    > Ale ... co sad robil przez poprzedni rok, gdy przedluzal areszty ..

    A różnicę między wyrokiem zasądzonym a odsiedzianym łapiesz?
    AFAIR o warunkowe przedterminowe zwolnienie można się ubiegać po
    odsiadce połowy zasądzonego wyroku. AFAIK Przeważnie się je dostaje o
    ile się nie jest zabójcą księdza Popiełuszki skazanym i ułaskawianym w
    PRL (25 lat -> 15 lat) i nie dostającym przedterminowego zwolnienia od RP3.

    --
    A. Filip