eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo254 Niemców straciło prawa jazdy przez elektryczne hulajnogi › Re: 254 Niemców straciło prawa jazdy przez elektryczne hulajnogi
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 254 Niemców straciło prawa jazdy przez elektryczne hulajnogi
    Date: Wed, 9 Oct 2019 14:05:04 +0200

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Tuesday, October 8, 2019 at 10:23:06 AM UTC+2, J.F. wrote:

    >ale rozmawiamy o D, i hgw jak to tam zapisali w przepisach ;)

    Podejrzewam, ze w miare sensownie napisanych, a oni po prostu jechali
    na napedzie elekrycznym.

    >u nas jeszcze teo nie ma...

    IMO - na obecnych przepisach taka hulajnoga to motorower, i tu sie
    duzo przepisow narusza.
    Ubezpieczenie OC, kask,

    >ale troche analogicznie: sa takie zabytkowe motorowery z pedalami,

    Sa ? Chyba juz dawno wyginely :-)
    Nowsze nie maja - to widac glupi pomysl byl :-)

    >jesli kierowca nie odpali w tym silnika tylko bedzie pedalowal, to
    >jadac po pijaku podpada pod przepis dla rowerow?

    literalnie patrzac - mam pewne watpliwosci.

    § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego,
    prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym,

    No i domysl sie, co p/osel mial na mysli ...
    Pojazd mechaniczny, czy nie, ma znaczenie ze akurat na pedalach, czy
    nie ...

    >lub odpychajac sie moze udawac, ze jedzie na hulajnodze? ;)

    pchac moze - wtedy jest pieszym, wyraznie napisane :-)
    Gorzej jak złapią z górki :-)

    >chociaz w formalnie motorower to nie pojazd silnikowy...

    Jest to jakis argument ..

    J.