    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 0,51promila wykroczenie czy przestepstwo
    Date: Wed, 4 Feb 2004 23:21:31 +0800

    In article <bvr069$66v$1@inews.gazeta.pl>, Falkenstein wrote:

    > ?????????
    >
    > dlaczego?
    > przelicznik mg/dm3 na promile to 2.02
    > 0.25 * 2.02 = 0.505
    >
    > Więc nie bardzo rozumiem co tu jest kontrowersyjne i co można interpretować.
    > Przepis jest jasny i oczywisty. 0,5 promila lub 0,25 mg/dm3. Z czeggo
    > miałaby wynikać interpretacja wskazująca na 0.55 promila jako granicę?

    Ze stopnia precyzji. Powinno być podane w formie 0,50, a tak to wskazuje
    że drugie miejsce po przecinku jest nieistotne.

    > a poza tym...
    > CLARA NON SUNT INTERPRETANDA
    > przepisów jasnych interpretować nie należy

    Oj, ale o ile jeszcze można zrozumieć że język prawniczy niekoniecznie
    pokrywa się z potocznym czy literacki, to wyrażenia matematyczne z
    matematyką (czy też konkretniej statystyką) powinny :)

    --
    Marcin