  • 1. Data: 2004-02-04 08:31:35
    Temat: Ratujcie, please
    Od: "EM" <e...@w...pl>

    Od 2001 prowadziłem działalność gospodarczą (ryczałt), byłem płatnikiem
    podatku VAT. W maju 2003 zamknąłem firmę. Jednak już w październiku
    okazało się, że mogę mieć nowe zlecenia. Otworzyłem więc firmę. Do
    odprowadzania podatku VAT (prawdopodobnie) zmuszony byłem z mocy prawa.
    Nie złożyłem jednak VAT-R. Odliczeń VAT-u nie stosowałem, natomiast
    faktury VAT wystawiałem i podatek ten oczywiście odprowadzałem. Jak
    mnie jednak poinformowano, mimo iż podatek ten odprowadzałem, moi
    kontrahenci nie mogli sobie go odliczać. Czy to prawda? Jeśli tak, to
    mam przechlapane. Jak ewentualnie (skoro te firmy nie mogą sobie
    odliczyć zapłaconego już VAT-u) odzyskać go od US.
    Wszelkie sugestie i jakakolwiek pomoc przyjęte z dziką rozkoszą