  • 1. Data: 2002-01-13 11:37:15
    Temat: ROZWOD
    Od: "hexik" <r...@i...pl>

    Mamy 4 dzieci i chcemy uzyskac rozwod bez orzekania o winie.

    Na ile mamy szanse bezproblemowego rozwodu, jak to przeprowadzic jak
    najskuteczniej

    Faktyczny powod jest ze chce wyjechac za granice, lecz jesli bede zonaty
    beda problemy z prawem stalego pobytu (bedzie to bardzo dlugo trwalo).

    Wydaje mi sie ze dla sadu nie bedzie to dobry powod - wiec moze z
    doswiadczenia podpowiecie jakis exstra skuteczny powod

    Hexik

  • 2. Data: 2002-01-13 20:55:37
    Temat: Re: ROZWOD
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 13 Jan 2002, hexik wrote:

    > Mamy 4 dzieci i chcemy uzyskac rozwod bez orzekania o winie.

    I jesteście pewni że rozwód będzie kompatybilny z ich dobrem? Przy takiej
    ilości może to być trudne...

    > Na ile mamy szanse bezproblemowego rozwodu, jak to przeprowadzic jak
    > najskuteczniej

    Pytanie bez sensu, bo nikt tu nie zna waszej sytuacji rodzinnej. Zresztą
    nasze oceny nijak mają się do tego jak zawyrokuje sąd.

    > Wydaje mi sie ze dla sadu nie bedzie to dobry powod - wiec moze z
    > doswiadczenia podpowiecie jakis exstra skuteczny powod

    Musisz udowodnić trwały i zupełny rozkład pożycia małżeńskiego - chęć
    łatwiejszego uzyskania miejsca zamieszkania za granicą powodem nie jest.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-13 21:45:36
    Od: "hexik" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > I jesteście pewni że rozwód będzie kompatybilny z ich dobrem? Przy takiej
    > ilości może to być trudne...

    chyba przy żadnym rozwodzie nie jest

    > Pytanie bez sensu, bo nikt tu nie zna waszej sytuacji rodzinnej. Zresztą
    > nasze oceny nijak mają się do tego jak zawyrokuje sąd.

    ale zawsze mogą być dobre pomysły które można podsunąć

    dzięki za wypowiedź

    Hexik

  • 4. Data: 2002-01-14 08:51:35
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    > chyba przy żadnym rozwodzie nie jest

    Wtedy sądy nie udzielałyby rozwodów w ogóle, bo dobro dzieci jest
    przesłanką ich dopuszczalności (art. 56 ust. 2 KRO)

    > ale zawsze mogą być dobre pomysły które można podsunąć

    Jw.

  • 5. Data: 2002-01-14 14:18:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "hexik" [...]

    > Wydaje mi sie ze dla sadu nie bedzie to dobry powod - wiec moze z
    > doswiadczenia podpowiecie jakis exstra skuteczny powod

    Nie bedzie.

    Juz to napisal Pan Gwidon.

    JEDYNYM skutecznym argumentem jest "trwaly i zupelny rozklad pozycia
    malzenskiego"
    i to pod warunkiem, ze "nie nastapi to ze szkoda dla dobra maloletnich
    dzieci".

    Boguslaw