  • 1. Data: 2004-01-30 09:35:35
    Temat: Pytanie teoretyczne o akt wewnętrzny ministra
    Od: "P N" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Pisze pewien referat i sie nie spodziewałem że stane przed problemem.Był
    kiedyś taki przepis w ustawie o urzędach i izbach skarbowych na podstawie
    którego minister finansów wydał zarządzenie o kontroli resortowej w
    administracji podatkowej.Problem jest taki że przepis ten uchylono w związku
    z nowelizacją tej ustawy oraz ustawy o kontroli skarbowej.Heh i teraz czy
    ktos mi moze powiedziec co sie dzieje z takim zarządzeniem?Czy skoro przepis
    na podstawie ktorego go uchylono,to takie zarządzenie też automatycznie sie
    sie bez podstawy prawnej czy też do czasu uchwalenia nowego zarządzenia to
    stare zarządzenie obowiązuje.Rozum mi podpowiada to drugie rozwiązanie bo
    zarządzenie to akt wewnętrzny nie mający wpływu na prawa i obowiązki
    obywateli.Niestety nie jestem pewien,czy ktoś ma jakieś sugestie?
    Pzdr

  • 2. Data: 2004-01-30 09:41:02
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik P N napisał:

> [...]
    > zarządzenie to akt wewnętrzny nie mający wpływu na prawa i obowiązki
    > obywateli.Niestety nie jestem pewien,czy ktoś ma jakieś sugestie?

    Teoretycznie powinno to być uregulowane w przepisach przejściowych lub
    wprowadzających tę nową regulację.

    Jeśli brak postanowień to opowiedziałbym sie za pierwszym rozwiązaniem.
    Brak bowiem podstawy prawnej do jego obowiązywania.

    pozdro

    ja