    From: Roleks Roleksiński <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie o rozgraniczenie
    Date: Mon, 18 Jan 2010 11:57:27 -0800 (PST)

    Wystąpiłem o rozgraniczenie, geodeta zajął się tematem, w obecności
    sąsiadów pokazał gdzie powinny znajdować się słupki wyznaczające
    granice między działkami, jednak wytyczone granice działki zakreślają
    powierzchnię ok 15% mniejszą niż jest w papierach. Podczas pokazywania
    sąsiadom granic kilka razy je przestawiał, jako że sąsiadom wytyczona
    granica nie pasowała.
    Wobec czego:
    (1) zmieniając w obecności sąsiadów kilka razy położenie słupków już
    po wytyczeniu granic tak na prawdę nie wytyczył granic, pojawiło się
    kilka słupków, potem niektóre znikały, kto głośniej krzyczał temu
    przesuwał na korzysć słupek
    (2) znalazł o 15% mniejszy teren niż w dokumentach

    wobec tego wnioskuję, iż do dzisiaj nie wytyczył prawidłowo granic
    (przesunięcia w obecności sąsiadów, tłumacząc że gdyby liczyć z tej
    strony to punkt by był tutaj, a z innej strony to punkt by był gdzie
    indziej, oraz nie znalazł całej powierzchni)

    miał wytyczyć je ponad rok temu, tak było w umowie (czyli nie wywiązał
    się z niej), pytanie brzmi czy mogę bez żadnych konsekwencji
    zrezygnować z niego i skorzystać z usług geodety, który po prostu
    znajdzie tyle metrów ile jest w papierach i wstawi granitowe słupki,
    nie obchodzą mnie rozmowy z sąsiadami, chce żeby tylko znalazł tyle
    metrow ile jest w papierach