  • 1. Data: 2002-02-19 16:28:46
    Temat: Pytanie o niewyplacalnosc
    Od: "Baffon" <c...@p...fm>

    Witam!!!
    Chcialbym prosic o porade w sprawie niewyplacalnosci.
    Konkretnie chodzi mi o to czy Urzad Skarbowy , ZUS , tzw "prywatni
    wierzyciele" moga stwierdzic niewyplacalnosc dluznika calkowita badz
    czesciowa (co jest kluczem do wydania decyzji o odpowiedzialnosc podatkowej
    osoby trzeciej , lub do spelnienia przeslanek skargi paulianskiej ) w
    momencie kiedy dluznik ma wierzytelnosci w syndykach mas upadlosciowych
    ktore niezakonczyly jeszcze postepowan???
    Logika wskazuje ze , nie niewiem jednak jak to jest w praktyce i co mowia o
    tym przepisy.
    za odpowiedzi serdecznie dziekuje
    Baffon

  • 2. Data: 2002-02-19 17:03:52
    Temat: Re: Pytanie o niewyplacalnosc
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 19 Feb 2002, Baffon wrote:

    > Konkretnie chodzi mi o to czy Urzad Skarbowy , ZUS , tzw "prywatni
    > wierzyciele" moga stwierdzic niewyplacalnosc dluznika calkowita badz

    US, ZUS i wierzyciele nie mogą niczego, poza złożeniem wniosku o upadłość.
    Decyzję w tej sprawie podejmuje jednak sąd. Poza tym, jak wyobrażasz sobie
    częściową upadłość? Nie można ogłosić upadłości przedsiębiorstwa tylko w
    odniesieniu do niektórych jego oddziałów czy filii.

> [...]
    > momencie kiedy dluznik ma wierzytelnosci w syndykach mas upadlosciowych
    > ktore niezakonczyly jeszcze postepowan???

    Co to są syndyki? ;)

    Po ogłoszeniu upadłości syndyk wstępuje we wszystkie postępowania toczone
    przez dłużnika, w tym także takie w których jest on wierzycielem innej
    upadłej firmy. Powinien więc on zadbać o to aby to co się da, ściągnąć i
    włączyć do własnej masy upadłości.

    Co do tej skargi pauliańskiej, to lekko nie ma - patrz jeszcze art. 55
    PrUp (tam właściwie nie ma skargi, tylko bezskuteczność z mocy prawa).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-19 17:19:08
    Od: "Baffon" <c...@p...fm>

    Wydaje mi sie ze kompletnie sie niezroozumielismy.
    Pisalem ostatnio post o pewnym malzenstwie. Chodzi o to ze przepisali oni
    dom na syna majac dlugi w ZUS-ie i US.
    Sa oni takze szczesliwymi posiadaczami wierzytelnosci w 2 firmach na kwoty o
    wiele przewyszszajace dlugi wobec ZUS i US jednak w tych firmach ogloszono
    juz upadlosc i "siedza" tam syndycy i prowadza postepowania. Kluczem do
    przerzucenia odpowiedzalnosci za dlugi rodzicow na syna jest stwierdzenie
    calkowitej lub czesciowej niewyplacalnosci tych rodzicow. Pytalem wiec czy
    ZUS i US moga stwiedrdzic ze dluznicy sa niewyplacalni jezeli jeszcze
    syndycy ich wierzycieli niezakonczyli postepowan???
    dziekuje przepraszam za zbytnia niejasnosc
    st...

  • 4. Data: 2002-02-19 18:52:21
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

> [...]

    > ZUS i US moga stwiedrdzic ze dluznicy sa niewyplacalni jezeli jeszcze
    > syndycy ich wierzycieli niezakonczyli postepowan???

    No więc odpowiadam - nie mogą. Musi to zrobić sąd.