  • 1. Data: 2003-05-02 09:00:25
    Temat: Pytanie o naprawy w wynajmowanym mieszkaniu
    Od: "Paweł Goleń" <p...@k...onet.pl>

    Witam,
    Mam małe pytanie odnośnie napraw w wynajmowanym mieszkaniu w świetle ustawy
    Dz.U. z 1994 r. Nr 105, poz. 509. Chodzi o to, że źródłem ciepłej wody i
    ogrzewania w moim mieszkaniu i sąsiednim mieszkaniu jest piec dwufunkcyjny,
    który ma nieszczęście wisieć u mnie w łazience. Piec ten wymaga naprawy i
    konserwacji, tylko problem - kto powinien za to płacić? Z ustawy wynika, że
    to wynajmujący (właściciel)

    "jest też obowiązany do zapewnienia
    sprawnego działania istniejących urządzeń technicznych budynku,
    umożliwiających najemcy korzystanie z oświetlenia i ogrzewania lokalu,
    ciepłej i zimnej wody, wind, zbiorczej anteny i innych urządzeń
    należących
    do wyposażenia lokalu lub budynku."
    (art. 9.)
    Z drugiej strony art. 10. pkt. 2. na najemce nakłada dużo obowiązków
    związanych z naprawami. I teraz pytanie - jak w tej sytuacji traktować
    naprawę tego nieszczęsnego pieca?
    --
    Paweł

  • 2. Data: 2003-05-02 09:16:07
    Temat: Re: Pytanie o naprawy w wynajmowanym mieszkaniu
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "Paweł Goleń" <p...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > konserwacji, tylko problem - kto powinien za to płacić? Z ustawy wynika,
    że
    > to wynajmujący (właściciel)

    Oczywiście.

    g a v r o n

  • 3. Data: 2003-05-02 15:16:50
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "g a v r o n" <i...@H...data.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Paweł Goleń" <p...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > że
    >
    > Oczywiście.
    >
    > g a v r o n

    tylko dla jasności wskaże, że tej ustawy to juz nie ma,
    ale i tak odpowiedz jest prawidłowa,

    JarekM

  • 4. Data: 2003-05-02 17:19:01
    Od: "Paweł Goleń" <p...@k...onet.pl>

    > tylko dla jasności wskaże, że tej ustawy to juz nie ma,
    > ale i tak odpowiedz jest prawidłowa,

    A jaką ustawą/ustawami została zastąpiona? W umowie mam odwołanie do tej
    własnie ustawy, dlatego do niej się odnosiłem.
    --
    Paweł