eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pytanie do Lecha W.: "Czy ukryta broń przechowywana jest w sejfie spełniającym normę S1 obecnie wymagany w ustawie o broni i amunicji?" ;-)

  • 21. Data: 2018-07-07 14:59:47
    Temat: Re: Pytanie do Lecha W.: "Czy ukryta broń przechowywana jest w sejfie spełniającym normę S1 obecnie wymagany w ustawie o broni i amunicji?" ;-)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To e jest czyste złoto.

    Co rozumiesz pod pojęciem "czyste złoto"?

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2018-07-07 21:40:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-07-18 o 14:59, Liwiusz pisze:

    > Co rozumiesz pod pojęciem "czyste złoto"?

    No normalnie chemicznie czyste złoto.

  • 23. Data: 2018-07-08 08:42:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No normalnie chemicznie czyste złoto.

    Chemicznie to nic nigdy nie jest czyste, ale terminu czyste złoto jak
    najbardziej się używa w konkretnym znaczeniu (najczystsze monety
    bulionowe mają bodajże 99.9 - 99.999% złota).

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2018-07-08 18:58:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-07-18 o 08:42, Liwiusz pisze:

    > Chemicznie to nic nigdy nie jest czyste, ale terminu czyste złoto jak
    > najbardziej się używa w konkretnym znaczeniu (najczystsze monety
    > bulionowe mają bodajże 99.9 - 99.999% złota).

    Tak, cy siak sądzę, ze da się z tego zrobić pistolet.

  • 25. Data: 2018-07-09 07:34:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Tak, cy siak sądzę, ze da się z tego zrobić pistolet.

    Z racji tego, że złoto jest takim metalem, który można wyginać palcami,
    nie wydaje mi się, aby można było z tego zrobić pistolet strzelający.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2018-07-09 08:19:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Z racji tego, że złoto jest takim metalem, który można wyginać
    > palcami, nie wydaje mi się, aby można było z tego zrobić pistolet
    > strzelający.

    Czy da się wbić gwóźdź głową? Na bardzo upartego da. Ile osób to robi? ;-)

    To jest grupa prawo. Dla prawnika odpowiedź czy się da czy nie da
    zależy od "interesu prawnego" ;-)

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2018-07-09 16:52:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-07-18 o 07:34, Liwiusz pisze:

    > Z racji tego, że złoto jest takim metalem, który można wyginać palcami,
    > nie wydaje mi się, aby można było z tego zrobić pistolet strzelający.

    Wydrukowano już działającą broń na drukarkach 3D z plastyku. Palestyńscy
    terroryści z powodzeniem używali plastikowej broni - lufa miała pokrycie
    z folii metalowej, ale nie wykrywano tego ba bramkach bezpieczeństwa.
    Jestem pewien, ze spokojnie da się pistolet ze złota zrobić, choć
    oczywiście sensu to głębszego nie ma. No i kwestia żywotności.

  • 28. Data: 2018-07-09 17:05:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-09 o 08:19, A. Filip pisze:

    > Czy da się wbić gwóźdź głową? Na bardzo upartego da. Ile osób to robi? ;-)
    >
    > To jest grupa prawo. Dla prawnika odpowiedź czy się da czy nie da
    > zależy od "interesu prawnego" ;-)

    Ale to nie jest trudność polegająca na wbijaniu gwoździa głową, tylko na
    normalnym wyginaniu metalu ręką. Taki przykład, aby zobrazować miękkość
    tego metalu. Pomysł, aby metal ten wytrzymywał siły nie tylko wystrzału,
    ale i to operowania na przykład cynglem wydaje mi się absurdalny.

    Pomijając już wagę, która jest prawie 2x większa niż takiego ciężkiego
    ołowiu.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2018-07-09 22:37:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale to nie jest trudność polegająca na wbijaniu gwoździa głową, tylko
    >na normalnym wyginaniu metalu ręką. Taki przykład, aby zobrazować
    >miękkość tego metalu.

    Kwestia grubosci. Sztabke rodem z Hollywod tez wygniesz palcami ?

> [...]
    >operowania na przykład cynglem wydaje mi się absurdalny.
    >Pomijając już wagę, która jest prawie 2x większa niż takiego

    Waga, szczegolnie jak bedzie musial byc grubszy, sprezyna, no i
    zywotnosc lufy.

    Mimo, ze sensu w tym za grosz, to pare razy wystrzelic sie pewnie da.

    Za to prawniczo ... gdyby Wałęsie podarowano wyrób pistoletopodobny z
    czystego złota, to czy bylaby to bron palna, zakładajac, ze nawet
    jednego strzalu nie wytrzyma ?

    J.

  • 30. Data: 2018-07-09 22:43:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Chemicznie to nic nigdy nie jest czyste, ale terminu czyste złoto jak
    >najbardziej się używa w konkretnym znaczeniu (najczystsze monety
    >bulionowe mają bodajże 99.9 - 99.999% złota).

    https://materion.com/resource-center/news-and-announ
    cements/news-archive/microelectronics-and-services/u
    ltra-pure-gold

    I wcale nie na monety :-)

    J.