eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pytanie do Lecha W.: "Czy ukryta broń przechowywana jest w sejfie spełniającym normę S1 obecnie wymagany w ustawie o broni i amunicji?" ;-)

  • 11. Data: 2018-07-05 11:36:16
    Temat: Re: Pytanie do Lecha W.: "Czy ukryta broń przechowywana jest w sejfie spełniającym normę S1 obecnie wymagany w ustawie o broni i amunicji?" ;-)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 05 Jul 2018 11:12:52 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Prezydent na jedną
    > kadencje Lech Wałęsa miał i sobie zagarnął znacznie więcej uprawnień niż
    > obecna konstytucja przewiduje.

    Sklerotykom i młodzieży przypomnijmy, że pomysłodawcą prezydentury Wałęsy i
    generalnie "nowego początku" był osobiście Orban Północy. Kiedy już jego
    zbożny zamiar się powiódł, został szefem Kancelarii Prezydenta, do której
    przygarnął - jakby inaczej - swego brata.
    Wałęsa szybko się na nich poznał i wyrzucił z posad; od tej pory Kaczyńscy
    obsesyjnie go nienawidzą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 12. Data: 2018-07-05 11:36:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 05 Jul 2018 11:12:52 +0200 (CEST), w <a...@w...eu>, "A.
    Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > Ja się zaczynam przychylać do koncepcji wydłużenia kadencji prezydenta
    > (6-7 lat) z zakazem reelekcji (jak w Meksyku).

    Coś kiepski wzór.

  • 13. Data: 2018-07-05 11:46:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> pisze:

    > Coś kiepski wzór.

    IMHO Tam chodziło o zablokowanie dyktatury pod płaszczykiem prezydentury.
    U nas by chodziło o to by prezydent nie kupował w sobie politycznego
    wsparcia potrzebnego do reelekcji, by od samego wyboru mógł być bardziej
    niezależny.

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2018-07-05 14:56:52
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-05 o 10:17, r...@k...net pisze:

    > Jak rozumiem chodzi o przypadek, kiedy "przestał nosić", "nie zabezpieczył
    odpowiednio" i "ktoś ukradł", to "problem".

    To podobno jest broń otrzymana w prezencie. Jedna to ze szczerego złota.

    --
    animka

  • 15. Data: 2018-07-05 15:38:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04-07-18 o 09:21, A. Filip pisze:

    >Nie che mi się szukać podstawy, tym ne mniej termin dostosowania
    >sposobu
    >przechowywania broni do obecnych wymogów upływa w 2019 roku. Fakt
    >posiadania stosownych warunków do jej przechowania sprawdza
    >dzielnicowy
    >w trakcie pisana opinii przed wydaniem pozwolenia.

    A Walesa to o to pozwolenienie wystepowal, czy zalatwili bez
    dzielnicowego ?

    Za to pamietajac SJS ... przyjdzie dzielnicowy, obywatel pokaze
    solidny sejf na duze pieniadze,
    a dzielnicowy ... powinien sie chyba o atest zapytac czy inaczej
    sprawdzic zgodnosc z norma :-)

    J.

  • 16. Data: 2018-07-05 19:08:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

    odpowiednio" i "ktoś ukradł", to "problem".

    > To podobno jest broń otrzymana w prezencie. Jedna to ze szczerego
    > złota.

    Lufa też jest ze szczerego złota? WOW! :-)

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2018-07-05 19:33:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-07-18 o 19:08, A. Filip pisze:

    odpowiednio" i "ktoś ukradł", to "problem".
    > Lufa też jest ze szczerego złota? WOW! :-)

    Pojęcie "czyste złoto" jest pojęciem dość martwym, bo chyba normalnie
    się nie używa tego. Przypominam, że robiono lufy armatnie z brązu czy
    spiżu. Wg normy EN 12163 granica plastyczności brązu, to 420 MPa. Dla
    złota po odpowiedniej obróbce plastycznej podawane jest 481 MPa. Tak
    więc o ile pewnie żywotność takiej broni by była mniejsza, to akurat o
    luf bym się niespecjalnie bał. Jak zrobić sprężynki, czi iglicę?

  • 18. Data: 2018-07-05 23:36:15
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-05 o 19:08, A. Filip pisze:

    odpowiednio" i "ktoś ukradł", to "problem".

    > Lufa też jest ze szczerego złota? WOW! :-)
    Nie wiem, Nie wierzę temu pajacowi. Klepie co mu slina na język przyniesie.

    To jest jako tako ciekawe:
    http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/5773
    15,pietrzak-rzeplinski-gersdorf-glupi-potrzebuja-wal
    esy.html

    --
    animka

  • 19. Data: 2018-07-06 07:05:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Jul 2018 19:33:55 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Pojęcie "czyste złoto" jest pojęciem dość martwym, bo chyba normalnie
    > się nie używa tego.

    Na sztabki :-)

    > Przypominam, że robiono lufy armatnie z brązu czy
    > spiżu. Wg normy EN 12163 granica plastyczności brązu, to 420 MPa. Dla
    > złota po odpowiedniej obróbce plastycznej podawane jest 481 MPa. Tak

    Hm, a podobno złoto to miekki metal.
    Jakis specjalny stop ?

    > więc o ile pewnie żywotność takiej broni by była mniejsza, to akurat o
    > luf bym się niespecjalnie bał. Jak zrobić sprężynki, czi iglicę?

    I ile by to kosztowalo i ważyło.
    Pozłacany co najwyzej.

    Podobnie jak zlote zegarki, to pozłacane.
    Ale dla bogatych sa wyjatki.

    J.

  • 20. Data: 2018-07-06 23:35:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-07-18 o 07:05, J.F. pisze:

    > Na sztabki :-)

    To e jest czyste złoto.

    > Hm, a podobno złoto to miekki metal.
    > Jakis specjalny stop ?

    Nie jestem metalurgiem. Zajrzałem do normy.

    > I ile by to kosztowalo i ważyło.
    > Pozłacany co najwyzej.
    > Podobnie jak zlote zegarki, to pozłacane.
    > Ale dla bogatych sa wyjatki.

    Tu i ówdzie raz na czas pojawiają się informacje o złotej broni. No ale
    pistolet tak pod kilogram waży, anie każdego stać na kilo złota luzem, o
    pistolecie nie wspominając. I oczywiście masz rację, że pewnie jeśli
    już, to w większości są to pozłacane elementy. JA rozważyłem teoretycznie.