  • 1. Data: 2002-01-06 21:54:00
    Temat: Pytanie: Kto popelnil błąd notariusz czy podpisujący
    Od: "Adam" <a...@p...com>

    Witam

    Mam pytanko w temacie aktów notarialnych

    Mój Dziadek wykupywał mieszkanie na własność w formie aktu notarialnego

    W akcie notarialnym widnieje błąd w numerze piętra mieszkania (zamiast 1
    jest 4 piętro w 3 piętrowym budynku).

    Urząd gminy jako sprzedający dostarczył dokumenty do notariusza z poprawnymi
    danymi.

    Sprawę musimy wyprostować bo mieszkania nie można sprzedać (w księdze
    wieczystej figuruje błąd).

    Kto odpowiada za taki błąd notariusz czy kupujący i w jaki sposób/na jakiej
    podstawie ewentualnie to egzekwować.

    Pozdrawiam

    Adam

  • 2. Data: 2002-01-07 16:57:39
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Jest to omyłka pisarska, którą notariusz prostuje w formie protokołu, który
    wysyła do sądu.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomosci

  • 3. Data: 2002-01-08 09:30:40
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    IMHO jeśli ponosisz z tego powodu stratę, to możesz wystąpić na drodze cywilnej
    o jej pokrycie przez notariusza.
    Po to przecież są ubezpieczeni :-))
    Dżek