  • 1. Data: 2002-01-19 13:39:09
    Temat: Pytania zwolnionego z Pracy!
    Od: <c...@p...onet.pl>

    Witam!
    Powiedzmy że dostałem wypowiedzenie z pracy!:(
    W związku z tym jaki okres wypowiedzenia mnie obowiązuje, jeśli miałem
    podpisaną umowę na stałe i pracowałem w tej firmie 3,5 roku?

    Czy pracodawca mógł mnie zwolnić w przypadku gdy nie wstawiłem się do pracy w
    sobotę? Uzasadnienie zwolnienia przez pracodawcę "Naruszenie obowiązków
    pracownika - niestawienie się do pracy" Czy na tej podstawie mogłem otrzymać
    wypowiedzenie?

    Oraz jak ma się kwestia wykorzystania urlopu wypoczynkowego? Mianowicie czy
    jeśli otrzymałem wypowiedzenie z pracy z dniem 28.02.2002 przysługuje mi się
    jeszcze ten urlop, oraz czy mogę w tym przypadku żądać pieniężnej rekompensaty
    za nie wykorzystany urlop w nowym roku?

    i ostatnie pytanie, czy przy takim uzasadnieniu zwolnienia: "Naruszenie
    obowiązków pracownika - niestawienie się do pracy" przysługuje mi się zasiłek
    dla bezrobotnych?

    Pozdrawiam
    Marcin
    c...@g...pl

  • 2. Data: 2002-01-20 08:39:06
    Temat: Re: Pytania zwolnionego z Pracy!
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > sobotę? Uzasadnienie zwolnienia przez pracodawcę "Naruszenie obowiązków
    > pracownika - niestawienie się do pracy" Czy na tej podstawie mogłem

    Mysle, ze ma pan duze szanse wygrac, ale chyba jest za malo danych.
    Jedna N - to chyba za malo...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-21 22:20:21
    Od: "Zbyszek \(PL\)" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > i ostatnie pytanie, czy przy takim uzasadnieniu zwolnienia: "Naruszenie
    > obowiązków pracownika - niestawienie się do pracy" przysługuje mi się

    Tylko rażące naruszenie obowiązków pracownika może uzasadniać zwolnienie
    _bez wypowiedzenia_. Z wypowiedzeniem (chodzi o okres) to nie ma się sensu
    czepiać bo i tak coś na Ciebie znajdzie.

    Zbyszek