  • 1. Data: 2004-03-03 20:37:13
    Temat: Przesłuchanie na policji -procedura
    Od: "adam" <n...@o...pl>

    Otrzymałem wezwanie na policję w celu przesłuchania w charakterze świadka.Mogę
    się tylko domyślać,że chodzi albo o urząd skarbowy lub ZUS.Nic innego nie
    przychodzi mi do głowy.Czy bezpośrednio po przesłuchaniu mogą być postawione
    jakieś zarzuty,czy to już jest w gestii prokuratora i sądu?
    Jak się trzeba zachować w przypadku postawienia ew.zarzutów i czy mozna byc
    zatrzymanym?

    poadrawiam - adam

  • 2. Data: 2004-03-03 22:21:58
    Temat: Re: Przesłuchanie na policji -procedura
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "adam" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    postawione
    > jakieś zarzuty,czy to już jest w gestii prokuratora i sądu?

    Mogą być przedstawione zarzuty.

    > Jak się trzeba zachować w przypadku postawienia ew.zarzutów i czy mozna
    byc
    > zatrzymanym?

    Co do możliwych zachowań - zostaniesz pouczony
    o swych prawach i obowiązkach.
    Gdybyś miał być zatrzymany, nie wysyłaliby wezwania,
    tylko najechali na chatę i zabrali Cię.
    Mało prawdopodobne zatrzymanie przy zarzutach
    o niepłacenie składek ZUS.

  • 3. Data: 2004-03-03 22:23:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Bezpośrednio po przesłuchaniu mogą Ci zostać przedstawione zarzuty. Nie
    podejmuję się próby sugerowania Ci Twojego zachowania, skoro sam nie wiesz
    o co chodzi. Nie spodziewam się, by osobę wezwaną w charakterze świadka,
    nawet po ewentualnym przedstawieniu zarzutów ktokolwiek zatrzymywał.
    Chyba, że chodzi o jakieś ogromne kwoty, choć i to nie wierzę.

  • 4. Data: 2004-03-04 11:56:28
    Od: "Andrzej Manski" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakieś zarzuty,czy to już jest w gestii prokuratora i sądu?
    > Jak się trzeba zachować w przypadku postawienia ew.zarzutów i czy mozna

    To moze byc pomylka. Maja tam b...alagan . Kolega, co sie nazywa Stefan
    Jaroslaw W zamieszkaly w miescie A, dostal wezwanie za to , ze jakis
    Jaroslaw W z miasta B zlamal prawo. Mieli te same nazwiska, jak widac 2ge
    imie pierwszego bylo 1szym drugiego. Poza tym inny powiat, 40 lat wieku
    roznicy. A co sie kumpel strachu nazarl to nie pytajcie.
    (imiona oczywiscie zmienione :)