  • 1. Data: 2006-03-29 21:06:58
    Temat: Przedawnienie urlopu...
    Od: "Ewa" <e...@g...pl>

    Urlop przedawnia się po 3 latach, prawda?
    Tylko jak się liczy to przedawnienie? Jeśli mam urlop z 2004, to przedawni się
    w 2007 (liczę: 2005, 2006, 2007), czy też w 2006 (liczę: 2004, 2005, 2006)?

    Pzdr
    Ewa

  • 2. Data: 2006-03-29 21:41:32
    Temat: Re: Przedawnienie urlopu...
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Ewa* wypowiedziała te słowa:

    > Urlop przedawnia się po 3 latach, prawda?
    > Tylko jak się liczy to przedawnienie? Jeśli mam urlop z 2004, to
    > przedawni się w  2007 (liczę: 2005, 2006, 2007), czy też w 2006
    > (liczę: 2004, 2005, 2006)?

    Prawo do urlopu ulega przedawnieniu w ciągu 3 lat od dnia wymagalności,
    za ten dzień bierze się ostatni dzień 1 kwartału roku następującego po
    roku, za który nabyłaś prawa do urlopu.
    Znaczy się prawo do urlopu należnego w 2004 r. zacznie przedawniać się 1
    kwietnia 2005 r., więc przedawni się 1 kwietnia 2008 r.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 3. Data: 2006-03-30 04:04:16
    Od: "SJ" <s...@T...pl>

> [...]
    > Znaczy się prawo do urlopu należnego w 2004 r. zacznie przedawniać się 1
    > kwietnia 2005 r., więc przedawni się 1 kwietnia 2008 r.

    A jak wygląda sprawa rekompensaty pieniężnej za urlop ? Czy pieniądze
    zamiast urlopu można brać bez problemów?
    Jeśli ktoś ma [teoretycznie] urlop zaległy sprzed wielu lat to co wtedy ?
    Może dostać pieniądze z ilu lat ? Za rok 2005 też można dostać rekompensatę
    ? A aktualny urlop ? Czy można zrezygnować za 2006 rok i wybrać pieniądze ?
    Czy przedawnienie roszczeń występuje zawsze ? Nawet jeśli pracownik wystąpi
    z pismem [w 3 roku] przymominającym o obowiązku wypłacenia należności ?
    Robol

  • 4. Data: 2006-03-30 06:35:54
    Od: "Ewa" <e...@g...pl>

    Dziękuję pięknie za odpowiedz.

    Pzdr
    Ewa

  • 5. Data: 2006-03-30 18:35:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *SJ* wypowiedziała te słowa:

    > A jak wygląda sprawa rekompensaty pieniężnej za urlop ? Czy pieniądze
    > zamiast urlopu można brać bez problemów?

    Sprawa ekwiwalentu za urlop prezentuje się identycznie.

    > Czy przedawnienie roszczeń występuje zawsze ? Nawet
    > jeśli pracownik wystąpi z pismem [w 3 roku] przymominającym o
    > obowiązku wypłacenia należności ?

    Roszczenia majątkowe ulegają zawsze przedawnieniu, pracownicze po 3
    latach od dnia wymagalności. Warunkiem przerwania tego biegu jest
    wystąpienie z powództwem do sądu przed upływem 3 lat (pismo do
    pracodawcy nie wystarczy!)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||