  • 1. Data: 2016-04-11 08:35:57
    Temat: Projekt ustawy o zmianie zasad obrotu gruntami rolnymi
    Od: jurajska <o...@g...com>

    Dzień dobry,
    w związku z projektem ustawy o zmianie zasad obrotu gruntami rolnymi
    mam pytanie:
    czy będąc właścicielem działki rolnej w mieście o powierzchni 300 m.kw. po 1. maja
    br. nie będę mógł jej sprzedać z wolnej ręki sąsiadowi, który nie jest rolnikiem a
    chce jedynie powiększyć swoją działkę budowlaną o moją?
    Dla tej działki nie ma planu zagospodarowania przestrzennego ani decyzji o warunkach
    zabudowy.
    Komu będę mógł ją sprzedać lub od kogo będę musiał mieć pozwolenie na sprzedaż?
    Czy będę mógł "odrolnić" działkę po 1. maja aby ją sprzedać "nie rolnikowi"?
    Dodam że ta działka ma 5.klasę ziemi, a w około niej są same budynki i ulica -
    żadnych pól ani łąk - prawie centrum miasta.
    Dziękuje za odpowiedź.

  • 2. Data: 2016-04-11 11:54:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 11.04.2016 o 08:35, jurajska pisze:
> [...]
    > Dodam że ta działka ma 5.klasę ziemi, a w około niej są same budynki i ulica -
    żadnych pól ani łąk - prawie centrum miasta.

    No właśnie.
    Ludzie, zamiast wziąć solidarnie kije (bo niestety nie mogą potrząsnąć
    czymś bardziej przemawiającym do rozumu) i pokazać ustawodawcom co im
    zrobią jak ich okradną z własności ziemi to pytają się na grupie co będzie.
    A wracając do tematu, odrolnią działkę, będziesz płacił 10 razy więcej
    podatku i jeszcze będziecie zadowoleni.

  • 3. Data: 2016-04-11 17:55:13
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-04-11 o 08:35, jurajska pisze:
> [...]
    br. nie będę mógł jej sprzedać z wolnej ręki sąsiadowi, który nie jest rolnikiem

    Oczywiście, że będziesz mógł. Pod warunkiem, że twój sąsiad to ksiądz.

    > a chce jedynie powiększyć swoją działkę budowlaną o moją?
    > Dla tej działki nie ma planu zagospodarowania przestrzennego ani decyzji o
    warunkach zabudowy.

    Tym lepiej. Kościół szybciej powstanie. I większy.

    > Komu będę mógł ją sprzedać lub od kogo będę musiał mieć pozwolenie na sprzedaż?

    Będziesz musiał złożyć podanie w kurii. Nie zapomnij dołączyć świadectwa
    chrztu, bierzmowania i aktualnych fotografii (4 szt.) z krzyżykiem na
    piersiach.

    > Czy będę mógł "odrolnić" działkę po 1. maja aby ją sprzedać "nie rolnikowi"?

    Ksiądz sąsiad na pewno się ucieszy jak mu ją odrolnisz przed sprzedażą.
    Zaoszczędzisz mu sporo kłopotów.
    Będzie na ciebie czekać za to nagroda. Później. Kiedyś tam...

    > Dodam że ta działka ma 5.klasę ziemi, a w około niej są same budynki i ulica -
    żadnych pól ani łąk - prawie centrum miasta.

    Centrum miasta to idealna lokalizacja na dodatkową wieżę z dzwonnicą. Za
    taką lokalizację możesz cenę podwyższyć (bez kozery(*)) o 500.

    Pozdrawiam
    Piotr

    (*) https://www.youtube.com/watch?v=cf57H8qwq04

  • 4. Data: 2016-04-11 21:37:18
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    br. nie będę mógł jej sprzedać z wolnej ręki sąsiadowi, który nie jest rolnikiem a
    chce jedynie powiększyć swoją działkę budowlaną o moją?

    projekt nie dotyczy działek mniejszych niż 0.5ha

    --
    @foe_pl