  • 1. Data: 2002-01-19 13:36:29
    Temat: Problemy z lokatorem - prosze o pomoc
    Od: "Kuba" <k...@p...onet.pl>

    Prosze o pomoc w rozwiazaniu nastepujacego problemu:

    Wynajalem swoje mieszkanie. Na moje nieszczescie tak sie zlozylo, ze
    trafilem na oszusta. Albowiem czlowiek ten, nie placi czynszu najmu,
    rachunkow (ukrywa je), nie przyjmuje zadnych pism (min. ode mnie). Wobec
    tago jak postepowac?
    W umowie najmu jest paragraf, ze kazda ze stron ma prawo wypowiedzania umowy
    ze skutkiem do ostatniego dnia miesiaca nastepujacego po miesiacu, w ktorym
    wypowiedzenie zostalo drugiej stronie doreczone. NIe moge czegos takiego
    zrobic, bo czlowiek zdemoluje mi mieszkanie przez ten miesiac, a poza tym
    dawac komus mieszkac za darmo przez kolejny miesiac jest glupie. Zreszta i
    tak zadnych pism nie przyjmuje. ==> tu pytanie: Czy nagrana rozmowa
    telefoniczna jest prawomocna w takim przypadku? Jezeli nie to jak zerwac
    umowe? Czy mozna zerwac umowe w trybie natychmiatowym?

    Poniewaz wynajalem jeden pokoj z uzywalnoscia kuchni i lazienki (to jest
    mieszkanie 2 pokoje+kuchnia) to moze pojechac tam, wprowadzic sie do
    drugiego pokoju i zmusic go aby opuscil lokal, zmienic zamki itd.??

    Mieszkanie jest w innym miescie, czy ewentualne postepowanie sadowe moze sie
    toczyc w miescie zameldowania pelnomocnika notarialnego wlasciela tego
    mieszkania, czy tylko w tym miescie, w ktorym znajduje sie przedmiot
    sprawy??

    Dziekuje za pomoc
    Kuba.

  • 2. Data: 2002-01-21 15:01:57
    Temat: Re: Problemy z lokatorem - prosze o pomoc
    Od: "wag" <z...@b...onet.pl>

    Pisma należy wysyłać ze zwrotką (potwierdzenie odbioru).
    Jeżeli ma Pan możliwośc wprowadzenia się i mocne nerwy to skutek moze być
    lepszy od sprawy w sądzie.

    --
    Z pozdrowieniami
    Paweł Zagozda