  • 1. Data: 2005-05-09 17:16:20
    Temat: Problem z odszkodowaniem TRYG
    Od: "Slawek" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam problem z odszkodowaniem OC
    Sptrawa wyglada tak. W lutym pijany kierowca wjechal w moj zaparkowany
    samochod i uciekl. Spisalem nr rej sprawcy. Przyjechala policja spisala dane
    i jak sie pozniej okazalo odnalazla sprawce. Pozniej odebralem z policji
    notatke sluzbowa opisujaca zdarzenie. Jak sie okazalo samochod ktorym
    poruszal sie wtedy sprawca ubezpieczony byl w TRYGU a dodatkowo
    nie byl jego wlascicielem.

    Z notatka policyjna udalem sie do zakladu ktory likwuiduje szkody
    komunikacyjne tego ubezpieczyciela (TRYG). Umowilem sie na naprawe
    bezgotowkowa. Wszystko bylo ladnie pieknie mialo nie byc zadbych
    problemow podpisalem pelnomocnictwo wobec zadladu ubezpieczen.
    Po tyg. odebralem auto sprawne i naprawione i jezdzilem zadowolony
    az do dzisiaj.

    Dzisiaj odebralem pismo z tego serwisu:
    "Wezwanie do zaplaty
    W zwiazku z brakiem zaplaty przez TU Tryg za naprawe samochodu
    firma Auto Serwis wzywa do zaplaty za nizej wymieniona naleznosc
    wg udzielonego pelnomocnictwa."

    Co mam teraz robic ??
    Bede jutro jechal do tego serwisu dowiedziec sie cos wiecej
    dlaczego TRYG odmowil wyplaty odszkodowania ktore mi sie
    bez watpienia nalezy.
    Wydaje mi sie ze nie pozostanie mi nic innego jak zaplacic
    serwisowi a pozniej walke z TRYGIEM o odszkodowanie.

    Prosze o jakies rady
    Dziekuje z gory
    Slawek

  • 2. Data: 2005-05-09 20:03:05
    Temat: Re: Problem z odszkodowaniem TRYG
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wydaje mi sie ze nie pozostanie mi nic innego jak zaplacic
    > serwisowi a pozniej walke z TRYGIEM o odszkodowanie.

    To zależy od tego, co miałeś w umowie z warsztatem wpisane. Bo jak
    zgodzili się na zwolnienie Cię z długu na rzecz ubezpieczyciela, to mają
    pecha. Ale najpierw ustal, czemu TRYG nie wypłaca i wezwij go na piśmie
    do przekazania wypłaty wraz z odsetkami ustawowymi za zwłokę
    zastrzegając, że wypłacone pieniądze pierwszej kolejności zaliczasz na
    odsetki. Czasem pomaga.

  • 3. Data: 2005-05-09 22:35:05
    Od: "MJ" <m...@p...onet.pl>

    TRYG często ma problemy z wypłata odszkodowań. Nie jesteś pierwszy ani
    pewnie nie ostatni. Pocieszy cię może, że w sądzie nie bronią się zbyt
    dobrze.
    Powodzenia

  • 4. Data: 2005-05-10 05:12:03
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    > TRYG często ma problemy z wypłata odszkodowań. Nie jesteś pierwszy ani
    > pewnie nie ostatni. Pocieszy cię może, że w sądzie nie bronią się zbyt
    > dobrze.

    To ja moze przy okazji zapytam, na ktore towarzystwo ludzie najmniej
    narzekaja?

  • 5. Data: 2005-05-10 05:21:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:

    > To ja moze przy okazji zapytam, na ktore towarzystwo ludzie najmniej
    > narzekaja?

    Ja na PZU.

  • 6. Data: 2005-05-10 08:20:30
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > piśmie do przekazania wypłaty wraz z odsetkami ustawowymi za zwłokę
    > zastrzegając, że wypłacone pieniądze pierwszej kolejności zaliczasz

    Standardowo wymagają podpisania oświadczenia, że jeśli towarzystwo im
    nie zapłaci to ty zapłaciasz. I czasem potrafią zrobić niezły manewr za
    pomoca takiego oświadczenia...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2005-05-10 09:38:03
    Od: "MJ" <m...@p...onet.pl>

    ja na wartę

  • 8. Data: 2005-05-10 13:26:13
    Od: "Slawek" <...@...c>

    > Standardowo wymagają podpisania oświadczenia, że jeśli towarzystwo im
    > nie zapłaci to ty zapłaciasz. I czasem potrafią zrobić niezły manewr za
    > pomoca takiego oświadczenia...

    Dokaldnie takie oswiadczenie bylo na pelnomocnictwie. Chyba kazdy warsztat
    ktory robi bezgotowkowe naprawy ma takie cos napisane.

    Ale ja skontaktowalem sie juz z serwisem i dowiedzialem sie ze Tryg zrobil
    ogledziny auta, zrobil kosztorys i wg. tego kosztorysu auto zostalo
    naprawione.
    Nastepnie zostala wystawiona faktura i wyslana do trygu. Od tego czasu
    minelo
    30 dni i faktura nie zostala zaplacona. Dodatkowo TRYG NIE PRZYSLAL
    DO SERWISU ZADNEGO PISMA ZE ODMAWIA ZAPLATY po prostu
    nie zaplacil. Jak sie okazuje sprawca czeka jeszcze sad poniewaz w chwili
    zdarzenia byl pod wplywem alkoholu. Ale serwis postanowil ze to mi wysle
    wezwanie do zaplaty !!! zamiast chocby skontaktowac sie z trygiem i zapytac
    co jest grane !!! Serwis nawet nie wiedzial ze sprawca byl pijany a w
    notatce
    policyjnej ktora im dalem jak byk stalo napisane.

    Teraz wydaje mi sie ze ja juz nie jestem stona w tym sporze. Dopelnilem
    wszystkich
    wymogow, dostarczylem wszystkie potrzebne dokumenty, notatka policji
    razem z nr polisy, tryg zrobil kosztorys naprawy, auto zostalo naprawione
    faktura zostala wyslana do trygu. Teraz to juz chyba sprawa serwisu i trygu
    ?

    Pozdrawiam
    Slawek

  • 9. Data: 2005-05-10 13:37:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Slawek" <...@...c> napisał w wiadomości

> [...]
    naprawione
    > faktura zostala wyslana do trygu. Teraz to juz chyba sprawa serwisu i

    Stroną, to niestety jesteś. Ale podejrzewam, ze pismo do TRYG-u
    wzywające do uregulowania tej faktury wraz z odsetkami może przyspieszyć
    ich reakcję. Co więcej, możesz w piśmie napisać, ze dodatkowo będziesz
    od nich dochodził na drodze cywilnej roszczeń z tytułu niewywiązania się
    przez nich z umowy, ze pokryją naprawę samochodu. Koszty Twojej
    korespondencji i takie inne. Może się ugną, choć faktycznie praktyką
    towarzystw ubezpieczeniowych jest czekanie na prawomocny wyrok w
    sprawie.