  • 11. Data: 2018-02-05 08:38:44
    Temat: Re: Problem z dłużnikiem
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 23:41:11 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Przecież wyraźnie napisał, że chodzi mu o przeszły, a nie aktualny stan
    > posiadania.

    Ale takia wiedza niewiele daje. Jak dłużnik już nie jest właścicielem nieruchomości
    bop ją sprzedała/darował itp to komornik niewiele może zrobić

    > Ale nie sprawdzisz "jaką nieruchomość Jan Kowalski posiadał 5 lat temu".

    A do czedgo np taka wiedza sie przyda wierzycielowi?

  • 12. Data: 2018-02-05 10:51:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-05 o 08:31, Marek pisze:

    > ? Jak komornik wysyła zapytanie o Kowalskiego  to nie dostanie
    > odpowiedzi  z KW typu :"teraz nic nie posiada ale 5 lat temu był
    > właścicielem takiej to a takiej nieruchomościi"? Przecież w KW w
    > odpowiednim dziale jest taki zapis  jeśli kiedykolwiek był.

    Nie wiem. Może z KW nie dostanie, ale pewnie są na to jakieś prywatne
    programy/systemy.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2018-02-05 10:51:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-05 o 08:33, Marek pisze:

    > A od kiedy jest zabronione przekazywanie majtku żonie?

    Od kiedy ma to na celu ukrywanie majątku przed wierzycielami i
    udaremnianie egzekucji.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2018-02-05 10:52:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-05 o 08:38, Kris pisze:

    > Ale takia wiedza niewiele daje. Jak dłużnik już nie jest właścicielem nieruchomości
    bop ją sprzedała/darował itp to komornik niewiele może zrobić

    > A do czedgo np taka wiedza sie przyda wierzycielowi?

    Na przykład do tego, aby wytoczyć skargę pauliańską, o postępowaniu
    karnym już tylko wspomnę na marginesie.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2018-02-05 16:15:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Feb 2018 10:51:40 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Od kiedy ma to na celu ukrywanie majątku przed wierzycielami i
    > udaremnianie egzekucji.

    Ale zdaje się to trzeba wpierw udowodnić (że taki był cel
    przekazania).

    --
    Marek

  • 16. Data: 2018-02-05 17:27:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-05 o 16:15, Marek pisze:

    > Ale zdaje się to trzeba wpierw udowodnić (że taki był cel przekazania).

    Nikt tu nie twierdził czegoś przeciwnego.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2018-02-05 20:01:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-02-18 o 08:33, Marek pisze:

    > A od kiedy jest zabronione przekazywanie majtku żonie?

    Co najmniej od 1997-go. Nie pamiętam, jak było w starym kodeksie.Przy
    czym zabronione nie jest samo przekazywanie, tylko przekazywanie w celu
    pokrzywdzenia wierzycieli.

  • 18. Data: 2018-02-05 20:02:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-02-18 o 17:27, Liwiusz pisze:
    > Nikt tu nie twierdził czegoś przeciwnego.

    Przy czym za dowód spokojnie wystarczy istnienie w chwili przekazania
    długu, albo też możliwość wykazania, że dłużnik mógł wiedzieć o egzekucji.

  • 19. Data: 2018-02-06 00:12:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Feb 2018 20:01:23 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > kodeksie.Przy
    > czym zabronione nie jest samo przekazywanie, tylko przekazywanie w

    Masz na myśli skargę pauliańska? A co w przypadku gdy po prostu komuś
    (obcemu) sprzeda, wtedy zdaje się skarga p. nie ma zastosowania...

    --
    Marek

  • 20. Data: 2018-02-06 00:18:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 06 Feb 2018 00:12:31 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > (obcemu) sprzeda, wtedy zdaje się skarga p. nie ma zastosowania...

    Nawet nie obcemu, sprzeda żonie.

    --
    Marek