    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: u2 <u...@o...pl>
    Subject: Prekurator
    Date: Tue, 5 Feb 2019 20:46:02 +0100

    [...]

    W Piotrkowie byłam towarzysko spalona. Kiedy wchodziłam do kawiarni
    czy restauracji, milkły rozmowy, robiło się cicho albo padały jakieś
    nieprzyjemne komentarze, że przy tej pani lepiej się nie odzywać.

    Prokurator, czy też prekurator, jak mawiają w okolicznych wsiach, to
    jest specyficzne stanowisko. Zawsze winny. Nie ten, co popełnił
    przestępstwo, nie świadkowie, którzy go obciążyli, nie sąd, który
    skazał, ale prokurator.

    Ja już od dawna nie miałam wstępu na Rynek Trybunalski. W PRL-u stały
    tam niby piękne przedwojenne kamienice, ale bez wygód, ze wspólnymi
    łazienkami na korytarzach. Kto mógł, uciekał do bloków, a w rynku
    zamieszkał margines społeczny. Wiedziałam, że jak się tam pojawię, to
    mogę w łeb dostać.

    Kiedyś, gdy moja córka Ania była malutka, po wizycie na rynku
    dopytywała: ,,Mamo, a co to znaczy, co powiedział ten pan, że trzeba ci
    głowę up...ć?". Od tamtej pory omijałyśmy rynek szerokim łukiem.

    [...]

    cytat z książki "Prokurator" by Małgorzata Ronc
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"