  • 21. Data: 2009-08-13 14:53:45
    Temat: Re: Prawo do zażalenia (problem z art. 394. kpc).
    Od: tokelau <e...@g...com>

    On 13 Sie, 15:24, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > A świstek siedzi i zawija je w te sreberka ...

    Czyli rozumiem, ze takim stwierdzeniem ostatecznie potwierdzasz, ze
    Twoim zdaniem sad stracil kontakt z rzeczywistoscia wydajac takie
    postanowienie.
    Pytanie co odnosnie takiego postanowienia sadu mozna zrobic?

  • 22. Data: 2009-08-13 15:02:16
    Od: tokelau <e...@g...com>

    On 13 Sie, 14:55, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Weź mnie nie rozmieszaj. Albo daje pełnomocnika do sprawy albo nie daje.
    > Nie ma stanów pośrednich.

    A jeszcze podaj mi prosze podstawe prawna na Twoje stwerdzenie, ze
    "Albo daje pełnomocnika do sprawy albo nie daje.
    Nie ma stanów pośrednich.", bo to bedzie znaczylo, ze sad te podstawe
    prawna naruszyl, dlatego chcialbym ja znac.

  • 23. Data: 2009-08-13 16:03:40
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    tokelau pisze:

> [...]
    > Nie ma stanów pośrednich.", bo to bedzie znaczylo, ze sad te podstawe
    > prawna naruszyl, dlatego chcialbym ja znac.

    Zacytuj może dokładnie treść wniosku i treść postanowienia, albo jeszcze
    lepiej powieś gdzieś te dokumenty, bo tak, to rozumiem Johnsona, że
    niechce mu się gadać.

  • 24. Data: 2009-08-13 16:37:41
    Od: tokelau <e...@g...com>

    On 13 Sie, 17:03, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:
    > tokelau pisze:

    > Zacytuj może dokładnie treść wniosku i treść postanowienia, albo jeszcze
    > lepiej powieś gdzieś te dokumenty, bo tak, to rozumiem Johnsona, że
    > niechce mu się gadać.

    Wydawalo mi sie, ze wystarczajaco zacytowalem w moim drugim poscie w
    tym watku.

    Dodatkowo cytuje tresc postanowienia od ktorego bylo zlozone zazalenie
    (ktore to zazalenie odrzucono i na skutek czego powstal ten watek):
    "Sąd Apelacyjny ... w przedmiocie wniosku ... o ustanowienie
    pełnomocnika z urzędu postanowił:
    I. ustanowić ... do postępowania zażaleniowego przed Sądem Najwyższym,
    w zakresie objętym punktem II wyroku Sądu Apelacyjnego ..., adwokata z
    urzędu, którego wyznaczy Okręgowa Rada Adwokacka ...;
    II. oddalić wniosek o ustanowienie pełnomocnika z urzędu w pozostałym
    zakresie"

    Z tego co napisał Johnson i jak postanowił sad, sądzę że sprawy mają
    się następujaco.
    Sad zgodnie z art. 7 Konstytucji RP w zw. z art. 10 Konstytucji RP w
    zw. z art. 8 Konstytucji RP powinien działac tylko i wylacznie na
    podstawie i w granicach prawa. Co oznacza, ze sąd może robić tylko to,
    co mu prawo, a więc przepisy prawa, wprost nakazują, albo zezwalają
    robić. Inaczej jest w przypadku aktywności obywateli, którzy działają
    według odwrotnej zasady - mogą robić wszystko, co nie jest sprzeczne z
    prawem, tj. obywatele są zobowiązani do tego, co im przepis nakazuje,
    mają powstrzymać się, od tego, czego przepis im wyraźnie zakazuje, a
    poza tym mają swobodę działania. Państwo nie ma swobody działania.
    Oznacza to, że skoro przepisy kpc nie przewidują, aby sąd mógł tylko
    częściowo do sprawy wyznaczyć pełnomocnika, to działania sądu
    (postanowienie sądu) były sprzeczne z prawem. Bowiem sąd wydając wyżej
    cytowane postanowienie w istocie przejął funkcję pełnomocnika, którego
    miał ustanowić i sam orzekł (na dodatek mylnie) co do tego czy są
    podstawy czy nie ma, co do wniesienia środka zaskarżenia do SN od I
    części wyroku, tymczasem to powinno być zadaniem ustanowionego
    pełnomocnika.

    Co zatem z tym można zrobić? Czy ponownie wnieść zażalenie na
    postanowienie sądu prezentując wyżej opisane podstawy?
    A może ponownie wnieść wniosek o ustanowienie pełnomocnika z urzędu
    prezentując wyżej opisane podstawy? Tyle że to wszystko musiałyby to
    się odbyć razem z wnioskiem o przywrócenie terminu, bo przez wyżej
    opisane działania sądu już termin na wniesienie skargi kasacyjnej
    upłynął.

  • 25. Data: 2009-08-13 17:15:35
    Od: tokelau <e...@g...com>

    Jeszcze cytat wniosku:

    "Wniosek o wyznaczenie pełnomocnika urzędu do sporządzenia skargi
    kasacyjnej

    Wnoszę o ustanowienie pełnomocnika z urzędu do sporządzenia skargi
    kasacyjnej.

    Uzasadnienie

    Z treści odwołania i apelacji wynikało, że zarzuty jakie wniósł powód
    dotyczyły nie tylko prawa majątkowego, ale także niemajątkowego,
    m.in. ...
    Odnośnie praw niemajątkowych przepisy kodeksu postępowania cywilnego
    nie nakładają limitów co do wartość przedmiotu zaskarżenia odnośnie
    wniesienia skargi kasacyjnej, zatem powód ma prawo wnieść skargę
    kasacyjną odnośnie niemajątkowych zarzutów podniesionych w procesie...

  • 26. Data: 2009-08-14 09:21:53
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    tokelau pisze:

> [...]
    > urzędu, którego wyznaczy Okręgowa Rada Adwokacka ...;
    > II. oddalić wniosek o ustanowienie pełnomocnika z urzędu w pozostałym

    A co było w punkcie II, a co w pozostałej części wyroku?

  • 27. Data: 2009-08-14 11:14:02
    Od: tokelau <e...@g...com>

    On 14 Sie, 10:21, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

    > A co było w punkcie II, a co w pozostałej części wyroku?

    W p. I oddala apelacje od wyroku z dnia ..., a p. II odrzuca apelacje
    w zakresie roszczenia o zadoscuczynienie.

  • 28. Data: 2009-08-14 15:20:35
    Od: tokelau <e...@g...com>

    > A świstek siedzi i zawija je w te sreberka ...

    No i jak tam, co teraz robi swistak? ;)