  • 1. Data: 2006-06-30 07:30:12
    Temat: Prawo do parsowania HTML'a
    Od: hhhhh <h...@w...pl>

    Witam,
    Mam pytanie: pisze swoj program, ktory wyciaga jakies tam dane na
    podstawie kodu HTML ze stron sklepow internetowych, czy musze miec zgode
    firm na pobieranie informacji z HTML'a?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-30 10:28:27
    Temat: Re: Prawo do parsowania HTML'a
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    hhhhh napisał(a):
    > Witam,
    > Mam pytanie: pisze swoj program, ktory wyciaga jakies tam dane na
    > podstawie kodu HTML ze stron sklepow internetowych, czy musze miec zgode
    > firm na pobieranie informacji z HTML'a?

    zalezy jakie to informacje.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 3. Data: 2006-06-30 10:39:41
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-30 12:28, Przemek R. wrote:

    > zalezy jakie to informacje.

    Dlaczego? Oczywiście, że może (co do zasady).
    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 4. Data: 2006-06-30 11:04:09
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):

    > Dlaczego? Oczywiście, że może (co do zasady).

    Jezlei znajdzie sie tam artykul o danym produkcie to jest to chronione
    prawem autorskim, wiec raczej nie bardzo. A domyslam sie ze te dane
    zostaja wyciagniete nie za uzytek wlasny.
    Dlatego napisalem zalezy jakie to informacje.

    P.

  • 5. Data: 2006-06-30 11:45:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    hhhhh wrote:
    > Witam,
    > Mam pytanie: pisze swoj program, ktory wyciaga jakies tam dane na
    > podstawie kodu HTML ze stron sklepow internetowych, czy musze miec zgode
    > firm na pobieranie informacji z HTML'a?

    Strach się bać... Niedługo ludzie zaczną się pytać o pozwolenia na
    przejazd do sąsiedniego miasta ;-/

    Ale do rzeczy - strony są wystawione na "widok publiczny" więc możesz je
    sobie oglądać i analizować dowolnie dokłanie i dowolnymi metodami.

    Oczywiście z wykorzystaniem wyników tej analizy jest gorzej, bo np.
    toczka w toczkę kopiując wygląd strony naruszysz prawa autorskie.

  • 6. Data: 2006-06-30 12:57:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

> [...]
    > zostaja wyciagniete nie za uzytek wlasny.
    > Dlatego napisalem zalezy jakie to informacje.

    Nie. Do samego pobierania/wyciągania nie zależy.

  • 7. Data: 2006-06-30 13:42:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie. Do samego pobierania/wyciągania nie zależy.

    wiem, dlatego napisalem "domyslam sie ze te dane

  • 8. Data: 2006-06-30 14:37:12
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    hhhhh wrote:
> [...]
    > Mam pytanie: pisze swoj program, ktory wyciaga jakies tam dane na
    > podstawie kodu HTML ze stron sklepow internetowych, czy musze miec zgode

    Nie.
    Ty nie używasz kodu, tylko informacji, ktora w tym kodzie jest zawarta.

  • 9. Data: 2006-06-30 14:38:02
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Oczywiście z wykorzystaniem wyników tej analizy jest gorzej, bo np.
    > toczka w toczkę kopiując wygląd strony naruszysz prawa autorskie.

    Analizować zawsze może. Nie może wziąć kodu i wewalić go do własnej strony.

  • 10. Data: 2006-06-30 14:51:51
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    witek napisał(a):

    > Analizować zawsze może. Nie może wziąć kodu i wewalić go do własnej strony.

    ani tego co znajduje pomiedzy tagami html (mam na mysli publikacje bez
    zgody osoby uprawnionej) :)