  • 1. Data: 2003-09-06 17:56:43
    Temat: Prawo budowlane, minimalna odległość garażu / wiaty od granicy działki
    Od: Czarek Gorzeński <c...@u...piwo.org>

    Witam,

    Sąsiad, bezpośrednio przy granicy działki (elementy konstukcyjne wystają
    nawet częściowo nad naszą działką), stawia konstrukcję wysokości około
    4 - 5 m, przylegającą do jego domu. Wydaje sie że w zamierzeniach ma być
    to garaż na spory samochód bądź też wiatę zabudowaną przynajmniej od
    naszej strony. Zabudowa jednorodzinna. Czy w świetle Rozporządzenia
    Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.
    2002 nr 75 poz. 690), art. 12 ust. 3 ma do tego prawo?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 2. Data: 2003-09-07 18:10:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jak to nie będzie miało ścian, to ewentualnie by przeszło z tym
    zastrzeżeniem, że oczywiście wystawać nad Twoją działkę nie ma prawa nawet
    milimetr. Ścianka od Twojej strony maksimum na jakieś 2 metry z kawałkiem
    (chyba 2.20 m) zakładając, że potraktujemy to jako ogrodzenie. Po prostu
    wiata nie jest budynkiem.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-