  • 1. Data: 2022-05-22 21:38:50
    Temat: Prawidłowe parkowanie pojazdów
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    https://ibb.co/Lth84d1
    Czy pojazdy zaznaczone na czerwono są prawidłowo zaparkowane ?

    Nawet google view złapało
    te:
    https://goo.gl/maps/G7wrKJ4rEK3GJzLeA
    z tym, że obecnie znak w oddali to STREFA RUCHU

    https://goo.gl/maps/jLxkbBUdrZLSr6a29
    i ten Audi

    --
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/_a7Wl6
    IqEAw

  • 2. Data: 2022-05-22 23:55:03
    Temat: Re: Prawidłowe parkowanie pojazdów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2022 o 21:38, Henryk Hajdan pisze:

    > Czy pojazdy zaznaczone na czerwono są prawidłowo zaparkowane ?

    Moim zdaniem nie, a w każdym razie ja bym tak nie zaparkował. Po
    pierwsze art. 47.2 dopuszcza zatrzymanie lub postój na chodniku przy
    krawędzi jezdni całego samochodu osobowego.

    Po za tym w mojej ocenie pojazdy te utrudniają wyjazd z tych dróg
    wewnętrznych, bowiem przesłaniają widoczność. Zwłaszcza te dwa pojazdy
    przesłaniają widoczność ku lewej stronie, a przy krawędzi może ktoś
    jechać. Tu zatrzymania zabrania art. art. 49.2.1. PoRD. Ale w tym
    wypadku na podstawie fotek to trudno tak jednoznacznie ocenić.

    Z kolei, jeśli chodzi o ten pojedynczy samochód, to wprost stoi on na
    zakazie zatrzymywania i postoju: https://goo.gl/maps/31iSGPtmp7rZ2ksQA.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-05-24 17:04:18
    Od: n...@o...pl

    Henryk Hajdan <h...@g...com> napisał(-a):

    > https://ibb.co/Lth84d1
    > Czy pojazdy zaznaczone na czerwono są prawidłowo zaparkowane ?

    Nie łamią 10m od skrzyżowania, bo tam nie ma żadnego (są drogi wewnętrzne).

    Natomiast zapewne są tam jakieś zakazy, które umożliwiają parkowanie w
    określony sposób w zatoczkach, ale GoogleMaps zeznaje że tam nie ma żadnych
    znaków :)

  • 4. Data: 2022-05-24 17:04:57
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Z kolei, jeśli chodzi o ten pojedynczy samochód, to wprost stoi on na
    > zakazie zatrzymywania i postoju: https://goo.gl/maps/31iSGPtmp7rZ2ksQA.

    Tam jest tabliczka, której na twoim GM nie ma. Przejedź na drugą stronę jezdni
    w GM, to ją zobaczysz.

  • 5. Data: 2022-05-24 20:23:09
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2022.05.24 o 17:04, n...@o...pl pisze:

> [...]
    > określony sposób w zatoczkach, ale GoogleMaps zeznaje że tam nie ma żadnych

    Tak, skrzyżowania nie ma, ale tak jak RT pisał, nie doczytali kierujący
    że na chodniku tylko całym pojazdem wzdłuz krawęznika art. 47.2

  • 6. Data: 2022-05-24 22:38:48
    Od: n...@o...pl

    Henryk Hajdan <h...@g...com> napisał(-a):

    > Tak, skrzyżowania nie ma, ale tak jak RT pisał, nie doczytali kierujący
    > że na chodniku tylko całym pojazdem wzdłuz krawęznika art. 47.2

    To te stojące w zatoczkach też w takim razie źle parkują.
    Ogólnie jest tam burdel i zaparkowane samochody są efektem tego burdelu.
    Jak się burdel wyprostuje, to można zastanawiać się.

  • 7. Data: 2022-05-25 16:29:42
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 24.05.2022 o 22:38, n...@o...pl pisze:

    > To te stojące w zatoczkach też w takim razie źle parkują.
    > Ogólnie jest tam burdel i zaparkowane samochody są efektem tego burdelu.
    > Jak się burdel wyprostuje, to można zastanawiać się.

    Zatoczka jest zatoczką, a chodnik chodnikiem, ale podzielam Twoje
    zdanie, miejsca postojowe mogłyby być wyznaczone wzdłuż krawędzi.

  • 8. Data: 2022-05-27 17:00:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2022 o 17:04, n...@o...pl pisze:
    > Tam jest tabliczka, której na twoim GM nie ma. Przejedź na drugą stronę jezdni
    > w GM, to ją zobaczysz.

    A co ona niby wnosi do omawianego tu tematu? "Nie dotyczy zatoki".
    Samochód stoi poza zatoką.

    --
    Robert Tomasik