  • 1. Data: 2017-07-17 10:39:35
    Temat: Prawa autorskie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ciekawy proces w USA ...

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/cz
    y-ma%C5%82pie-przys%C5%82uguj%C4%85-prawa-autorskie-
    do-selfie-proces-o-to-doprowadzi%C5%82-w%C5%82a%C5%9
    Bciciela-aparatu-do-bankructwa/ar-BBEwizW

    i ciekawy temat - jesli malpa sama nacisnela "spust" aparatu, to kto
    posiada prawa autorskie ?

    A jesli to malpa w ZOO ?

    J.

  • 2. Data: 2017-07-17 11:50:11
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-17 o 10:39, J.F. pisze:

> [...]
    Bciciela-aparatu-do-bankructwa/ar-BBEwizW

    > i ciekawy temat - jesli malpa sama nacisnela "spust" aparatu, to kto

    Jeśli małpa była w tym ZOO zatrudniona, to ZOO. ;)

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2017-07-17 12:28:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    straweb.com...
    y-ma%C5%82pie-przys%C5%82uguj%C4%85-prawa-autorskie-
    do-selfie-proces-o-to-doprowadzi%C5%82-w%C5%82a%C5%9
    Bciciela-aparatu-do-bankructwa/ar-BBEwizW

    >Jeśli małpa była w tym ZOO zatrudniona, to ZOO. ;)

    Czy to nie dotyczy tylko programistow ?

    Redaktorzy z telewizji zdaje sie, ze dodatkowe tantiemy biora.

    Tak czy inaczej, malpa oficjalnie w ZOO zatrudnionona nie jest ... ale
    kto wie, na co sady wpadna, moze uznaja, ze umowa o prace wiaze, i KP
    trzeba przestrzegac :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-07-17 13:23:49
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    Bciciela-aparatu-do-bankructwa/ar-BBEwizW

    > i ciekawy temat - jesli malpa sama nacisnela "spust" aparatu, to kto

    Jako strona w procesie występuje organizacja praw zwierząt.
    Dziwię się, że obrońca właściciela aparatu nie zażądał od tej
    organizacji imiennego upoważnienia małp do ich reprezentowania.

    ---
    Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie
    AVG.
    http://www.avg.com

  • 5. Data: 2017-07-17 19:54:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-17 o 13:23, t-1 pisze:

    > Jako strona w procesie występuje organizacja praw zwierząt.
    > Dziwię się, że obrońca właściciela aparatu nie zażądał od tej
    > organizacji imiennego upoważnienia małp do ich reprezentowania.

    Od razu to mi przyszło do głowy jak przeczytałem artykuł.
    Jak małpa upoważniła obrońców praw zwierząt do reprezentowania siebie?
    Przecież od tego trzeba by zacząć całą "zabawę".

  • 6. Data: 2017-07-17 21:38:42
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-07-17 o 11:50, Sonn pisze:

    > Jeśli małpa była w tym ZOO zatrudniona, to ZOO. ;)

    Można to ciekawie rozwinąć. Pojechać do Zoo z żoną, kazać jej zamknąć
    oczy i czekać na niespodziankę, dać małpie pistolet w łapę, w miarę
    ustawić i czekać na wystrzał. Winna małpa albo Zoo :D

  • 7. Data: 2017-07-18 17:05:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-07-17 o 10:39, J.F. pisze:

    > i ciekawy temat - jesli malpa sama nacisnela "spust" aparatu, to kto
    > posiada prawa autorskie ?
    > A jesli to malpa w ZOO ?

    Nie znam prawa amerykańskiego. Oni tam wiele kretynizmów wymyślają. W
    Polsce przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
    niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). A
    zatem nie ma większego znaczenia, kto nacisnął spust migawki.

  • 8. Data: 2017-07-18 22:39:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). A
    > zatem nie ma większego znaczenia, kto nacisnął spust migawki.

    Jak najbardziej kto ma znaczenie, tym samym staje się autorem.
    Problemem może być natomiast co nacisnęło spust.
    W prawie autorskim jak sama definicja wskazuje musi występować autor.
    W oczywistym dotychczas domyśle - osoba - człowiek.
    Obecnie jest taki postęp, że próbuje się odrzucać prawie wszystkie
    dotychczasowe normy, w konsekwencji wg. niektórych małpa nabiera cech
    osoby ludzkiej i przestaje być co a staje się kto.
    Ciekawe rzeczy mogą się dziać.

    ---

  • 9. Data: 2017-07-19 16:40:08
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.07.2017 o 22:39, t-1 pisze:

> [...]
    > dotychczasowe normy, w konsekwencji wg. niektórych małpa nabiera cech
    > osoby ludzkiej i przestaje być co a staje się kto.

    Zaś autorom zdjęć do paszportu odmawia się ochrony ich dzieł prawem
    autorskim, wg mnie niesłusznie.

    p. m.

  • 10. Data: 2017-07-19 19:28:02
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-07-19 o 16:40, m pisze:

    > Zaś autorom zdjęć do paszportu odmawia się ochrony ich dzieł prawem
    > autorskim, wg mnie niesłusznie.
    >
    > p. m.

    Ja sobie sama zrobiłam zdjęcie do dowodu os. i ochrony mojego dzieła mi
    nie potrzeba.

    --
    animka