  • 1. Data: 2003-03-23 23:15:27
    Temat: Pozyczka, kredyt... cokolwiek
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Potrzebuje spora sume pieniedzy na inwestycje. Mam problem, poniewaz moje
    obecne zarobki nie sa wysokie w porownaniu do kwoty kredytu jaka potrzebuje.
    Jesli jednak zainwestuje te pieniadze to mam zagwarantowane wplywy umowa z
    BARDZO wiarygodna firma(chyba wiarygodniejszej sie nie da). Z moich wyliczen
    wynika ze splata kredytu zajelaby mi 2,5 roku. Niestety jak sie zdazylem
    zorientowac w jednym z bankow. Kwota kredytu jest uzalezniona glownie od
    obecnych zrobkow. Nie liczy sie nawet zabezpieczenie nieruchomoscia (ktora
    jest ta inwestycja). Czy moge cos w tej sytuacji zrobic? Prosze o rade.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2003-03-24 01:00:40
    Temat: Re: Pozyczka, kredyt... cokolwiek
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Marek" <a...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > jest ta inwestycja). Czy moge cos w tej sytuacji zrobic? Prosze o rade.

    Jesli jest to az tak bardzo wiarygodna firma i zalezy jej na tym, abys
    zainwestowal, to moze udzieli Ci poreczenia? Ale nie liczylbym na to.
    Udzielenie kredytu nie musi byc uzalznione od Twoich dotychczasowych
    zarobkow. Jedyna przeslanka jest posiadanie dobrego zabezpieczenia. Nie jest
    o to latwo, zwlaszcza gdy zaczyna sie niemalze od zera i chce zaciagnac
    kredyt na spora inwestycje.
    Nie wiem, czy juz to robiles, ale powienienes pogadac ze specjalista do
    spraw kredytow dla przedsiebiorcow (nie w ogolnym dziale kredytow, bo oni
    udzielaja ich glownie osobom fizycznym na cele nieprodukcyjne) w jakims
    dobrym banku. Oni maja zwykle troche inne punkty odniesienia w ocenie ryzyka
    inwestycji niz kredytodawcy dla - w szerokim rozumieniu tego slowa -
    konsumentow.
    W cywilizowanych krajach istnieja panstwowe gwarancje kredytowe dla
    rozpoczynajacych inwestycje (zwlaszcza mlodych) przedsiebiorcow. Ale u nas
    to nigdy o czyms takim nie slyszalem.

    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-03-24 02:21:26
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W cywilizowanych krajach istnieja panstwowe gwarancje kredytowe dla
    > rozpoczynajacych inwestycje (zwlaszcza mlodych) przedsiebiorcow. Ale u nas

    Dziekuje bardzo za odpowiedz. Z pewnoscia udam sie do jakiegos specjalisty.

    Chodzi mi o to, ze glownie moja wiarygodnosc po udzieleniu kredytu moglaby
    opierac sie na nieruchomosciach, ktorych wartosc bylaby 3 krotnie wieksza od
    zaciagnietego kredytu. Czy to o czym mowie to jest kredyt hipoteczny? Czy
    takie poreczenie jest wystarczajace i nie musze gwarantowac splaty kredytu
    wylacznie wysokoscia moich wczesniejszych zarobkow?
    "> W cywilizowanych krajach istnieja "... wlasnie... kiedy my bedziemy w
    cywilizowanym kraju...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek