  • 1. Data: 2018-07-14 22:37:28
    Temat: Pozew wymierzony przeciwko Polsce
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    https://www.wprost.pl/kraj/10133329/rodzice-zaszczep
    ionego-dziecka-pozwali-polske-z-powodu-powiklan-chca
    -miliona-zlotych.html

    Do Sądu Okręgowego w Warszawie wpłynął pozew na sumę ponad miliona
    złotych. Rodzice twierdzą, że po zaszczepieniu na gruźlicę ich dziecko
    doznało trwałego uszczerbku na zdrowiu. O sprawie informuje
    ,,Rzeczpospolita".

    W pozwie złożonym przeciwko Polsce w Sądzie Okręgowym w Warszawie
    skarżący domagają się dożywotniej renty dla swojego dziecka w wysokości
    2 tys. złotych miesięcznie oraz jednorazowej kwoty miliona złotych.
    Uważają, że skoro państwo wprowadziło obowiązek szczepienia dziecka, do
    którego oni się zastosowali, to także państwo powinno ponosić
    odpowiedzialność za ewentualne komplikacje.

    Co istotne w tej sprawie, lekarze potwierdzili związek szczepienia z
    chorobą. Pełnomocnik rodziny mec. Arkadiusz Tetela potwierdzał w
    rozmowie z ,,Rzeczpospolitą" plany rodziców, którzy finansową
    odpowiedzialnością za swoje dziecko zamierzają obarczyć Skarb Państwa.
    Prawnik zwrócił uwagę na fakt, że jest to pierwszy pozew związany ze
    szczepieniami wymierzony przeciwko Polsce. Do tej pory rodzice skarżyli
    firmy farmaceutyczne, lekarzy oraz szpitale.

    Autorzy pozwu podkreślają, że za zaistniałą sytuację obwiniają Główny
    Inspektorat sanitarny i zalecenie obowiązkowego szczepienia już w
    pierwszej dobie życia. Podnoszą, że nie można wtedy stwierdzić
    przeciwwskazań, takich jak obniżona odporność dziecka. Złożony przez
    polskich rodziców pozew nie jest bez szans, ponieważ Europejski Trybunał
    Praw Człowieka 9 lipca 2002 r. w sprawie Ilaria Salvetti przeciwko
    Włochom (sprawa 42197/98) wydał korzystny dla nich wyrok. Stwierdził, iż
    państwo zmuszające do szczepień, a nie przewidujące odszkodowań, narusza
    konwencję o ochronie praw człowieka.
    --
    animka

  • 2. Data: 2018-07-14 22:47:04
    Temat: Re: Pozew wymierzony przeciwko Polsce [Odpowiedzialność Skarbu Państwa za komplikacje po szczepieniach OBOWIĄZKOWYCH]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
> [...]
    > dziecka, do którego oni się zastosowali, to także państwo powinno
    > ponosić odpowiedzialność za ewentualne komplikacje.
    [...]
> [...]
    > wyrok. Stwierdził, iż państwo zmuszające do szczepień, a nie
    > przewidujące odszkodowań, narusza konwencję o ochronie praw człowieka.

    IMHO Raczej po kilku+ latach wygrają ale nie aż tyle.

    Pierwsze źródło:
    http://www.rp.pl/Zdrowie/306179987-Panstwo-pozwane-z
    a-szczepienie-z-powiklaniami-rodzice-chca-miliona-zl
    otych.html

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2018-07-15 00:42:35
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-14 o 22:47, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > Pierwsze źródło:
    > http://www.rp.pl/Zdrowie/306179987-Panstwo-pozwane-z
    a-szczepienie-z-powiklaniami-rodzice-chca-miliona-zl

    Cały czas mam przed oczami to śliczne umęczone , umierające dziecko ,
    któremu zaplikowano zanójcze szczepionki zaraz po urodzeniu się.

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-07-15 06:52:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2018 00:42:35 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
    >
    > Cały czas mam przed oczami to śliczne umęczone , umierające dziecko ,
    > któremu zaplikowano zanójcze szczepionki zaraz po urodzeniu się.

    Drogie dziecko, jakim cudem przy tej głupocie ty się nauczyłaś pisać?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-07-15 08:02:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    otych.html

    > Drogie dziecko, jakim cudem przy tej głupocie ty się nauczyłaś pisać?

    _Drogie_ dziecko? To jakie odszkodowanie za swoje zniewagi przewidujesz? ;-)

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2018-07-15 11:29:56
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Drogie dziecko, jakim cudem przy tej głupocie ty się nauczyłaś pisać?

    Jesteś idiotą?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 7. Data: 2018-07-15 13:15:14
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    otych.html

    > Drogie dziecko, jakim cudem przy tej głupocie ty się nauczyłaś pisać?

    A Ty siwy nie pamiętasz już jak nie potrafiłeś zainstalować Javy, a
    potem nawet nie potrafiłeś podziękować?
    Nie odzywaj się już.

    --
    animka

  • 8. Data: 2018-07-15 13:17:12
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-15 o 08:02, A. Filip pisze:

> [...]
    otych.html

    > _Drogie_ dziecko? To jakie odszkodowanie za swoje zniewagi przewidujesz? ;-)

    Może ten człowiek zarywa przez internet jakieś dzieci i mu się wymsknęło ;-)

    --
    animka

  • 9. Data: 2018-07-15 14:40:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2018 22:47:04 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):
    ionego-dziecka-pozwali-polske-z-powodu-powiklan-chca
    -miliona-zlotych.html

    > IMHO Raczej po kilku+ latach wygrają ale nie aż tyle.

    A to zalezy ... jak sie (pisowski ?) sad postawi i uzna, ze sie nie
    nalezy, to wygraja przed ETS.
    A jak sie postawi i przyzna zmniejszone, to moze byc problem przed
    ETS, bo sprawa przeciez rozstrzygnieta pomyslnie.

    A tak swoja droga - powinni chyba wystapcic o wyzsza rente.

    Czy jak teraz wygraja, to potem rewaloryzacja z automatu ?

    J.

  • 10. Data: 2018-07-16 16:26:03
    Temat: Re: Pozew wymierzony przeciwko Polsce
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Jak znam życie, to może i wygra, może pszegra, a pieniędzy i tak nie
    dostanie.
    Odpiszą np., że skoro mu się należy renta, to po co mu odszkodowanie?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)