  • 1. Data: 2002-01-15 08:58:06
    Temat: Pozew
    Od: "robert" <d...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie dotyczące takiej kwestii :

    Jest Osoba która wnosi pozew do sądu przeciwko jakiejs osobie. ( czyli są
    dwie strony)

    ale tak osoba , która jest pozwana stawia sie .

    a osoba , która wniosła pozew nie przychodzi na rozprawę i nieusprawedliwia
    tego .

    czy osoba pozwana ma prawo rządać wycofania pozwu ?

    i ewntualnie z jakiego artykułu ?

    pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2002-01-15 09:48:58
    Temat: Re: Pozew
    Od: "greg" <k...@z...pl>

    Po pierwsze: zawsze w pozwie piszę się, że żąda się rozpoznania sprawy także
    pod nieobecność powoda.
    Jak powód się nie stawi, to wszelkie konsekwencje wynikające z niemożliwości
    należytego udziału w postępowaniu poniesie on; tzn. sąd zawiadamiając o
    terminie rozprawy zapewnia tym samym prawo czynnego udziału w postępowaniu,
    jeżeli powód z tego nie skorzysta, oświadczenia i dowody pozwanego są uzna
    za udowodnione, skoro nie będie sprzeciwu powoda. Konsekwencją może być
    oddalenie powództwa, jeżeli sąd stwierdzi, że wyjaśnienia powoda dają takie
    podstawy.
    Pozew złożony prawidłowo może być wycofany tylko przez powoda na jego
    wniosek i to z zachowaniem pewnych rygorów. Nikt nie może żądać od niego
    wycofania pozwu.
    greg

    Użytkownik robert <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a20qor$1bd$...@n...tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-01-15 09:51:08
    Od: "greg" <k...@z...pl>

  • 4. Data: 2002-01-15 11:37:48
    Od: "robert" <d...@w...pl>

    Dzieki bardzo :))

  • 5. Data: 2002-01-15 11:52:17
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 15 Jan 2002, robert wrote:

    > a osoba , która wniosła pozew nie przychodzi na rozprawę i nieusprawedliwia
    > tego .
    >
    > czy osoba pozwana ma prawo rządać wycofania pozwu ?

    Nie, w takim razie postępowanie ulega zawieszeniu, chyba że pozwany złożył
    wniosek (w powództwie wzajemnym) o rozpoznanie sprawy także w nieobecności
    strony przeciwnej. Nie dotyczy to drugiej instancji, w której rozprawa
    toczy się _zawsze_ niezależnie od obecności stron.

    > i ewntualnie z jakiego artykułu ?

    art. 177 ust. 1 pkt 5 i art. 346.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)