  • 1. Data: 2016-08-17 13:17:41
    Temat: Posłanka Nowszej Platformy uprzejmie donosi na "nawoływanie do przestępczej modlitwy" :-)
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/ks-miedlar-
    z-calkowitym-zakazem-wypowiedzi-publicznych,668900.h
    tml
    > Posłanka Nowoczesnej Joanna Scheuring-Wielgus złożyła zawiadomienie do
    > prokuratury w sprawie słów księdza Jacka Międlara. Według posłanki było
    > to publiczne nawoływanie do popełnienia przestępstwa.
    > 13 sierpnia ks. Międlar, duchowny Zgromadzenia Księży Misjonarzy, miał
    > opublikować wpis na Twitterze dotyczący posłanki Nowoczesnej Joanny
    > Scheuring-Wielgus: "Konfidentka, zwolenniczka zabijania (aborcji) i
    > islamizacji. Kiedyś dla takich była brzytwa! Dziś prawda i modlitwa?"
    > - brzmiał wpis. [...]

    Nawoływaniu do przestępczej _modlitwy_ musimy powiedzieć STOP! :-)

    IMHO ta wypowiedź może "zahaczyć o karalność" tylko jeśli posłance
    "coś+ naprawdę by się przytrafiło" albo w kontekście ewentualnych innych
    (ostrzejszych) wypowiedzi "doniesionego". Bez tego IMHO posłanka NP
    wychodzi na zamordystkę tłumiącą wolność słowa podkutym wysokim obcasikiem.

    Ja i mój brat jesteśmy przeciw kuzynowi, ale my trzej stoimy razem
    przeciw reszcie świata. (Przysłowie afgańskie)

  • 2. Data: 2016-08-17 13:44:59
    Temat: Re: Asymetryczna "mowa nienawiści"
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "A. Filip" <a...@b...pl> pisze:

> [...]
    > (ostrzejszych) wypowiedzi "doniesionego". Bez tego IMHO posłanka NP
    > wychodzi na zamordystkę tłumiącą wolność słowa podkutym wysokim obcasikiem.

    A tak a propo: jeśli pisemko ze stajni Agora S.A. nazywa legalną
    manifestacje "faszystowską" czy jest to "mowa nienawiści" oraz
    nawoływanie do przestępstwa bo czyż można dać manifestować
    "*faszystom*"?

    --
    A. Filip
    Ubogiemu zawsze wiatr w oczy a droga pod górkę. (Przysłowie polskie)

  • 3. Data: 2016-08-17 15:47:53
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 08/17/2016 08:44 PM, A. Filip wrote:

> [...]
    > manifestacje "faszystowską" czy jest to "mowa nienawiści" oraz
    > nawoływanie do przestępstwa bo czyż można dać manifestować

    Czekaj czekaj.

    Sprawdźmy, czym jest ten mityczny faszyzm.

    Esencja kilku pierwszych zdań definicji z Wikipedii:

    doktryna polityczna powstała w okresie międzywojennym we
    Włoszech, sprzeciwiająca się demokracji parlamentarnej,
    głosząca kult państwa. Faszyzm podkreślał wrogość wobec zarówno
    liberalizmu, jak i komunizmu. Faszyzm uważany jest na ogół za
    doktrynę skrajnie prawicową lub hybrydalną, tzn. łączącą
    elementy lewicowe i prawicowe.

    I dalej:

    Podstawowe cechy i założenia faszyzmu:

    - Autokratyzm w stylu wodzowskim
    - Militaryzm
    - Walka z odmiennymi ideologiami (np. demokracja, komunizm)
    - Pełna kontrola partii rządzącej nad dużą częścią aspektów życia
    społecznego i gospodarczego
    - Gospodarczy etatyzm oraz korporacjonizm
    - Nacjonalizm, w skrajnych przypadkach szowinizm bądź rasizm

    Celem politycznym faszyzmu jest ustanowienie państwa totalitarnego, pod
    względem gospodarczym opartym na korporacjonizmie. Intelektualną
    podstawą ideologii jest nacjonalizm. Przedstawiany jest jako ,,trzecia
    droga" lub ,,trzecia pozycja", radykalne przeciwieństwo liberalnej
    demokracji, faszyści uznawali formy rządów państw takich jak Wielka
    Brytania, Francja czy Stany Zjednoczone za ,,dekadenckie".

    Wypisz-wymaluj - Polska roku 2016 O_o

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 4. Data: 2016-08-17 18:47:55
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-08-17 o 13:44, A. Filip pisze:
    > "A. Filip" <a...@b...pl> pisze:
    >
    > A tak a propo: jeśli pisemko ze stajni Agora S.A. nazywa legalną
    > manifestacje "faszystowską" czy jest to "mowa nienawiści"

    Nie. Nazywanie faszystowskiej manifestacji, że jest faszystowska, to
    stwierdzenie faktu.

    > oraz
    > nawoływanie do przestępstwa bo czyż można dać manifestować
    > "*faszystom*"?

    Znowu odwracasz pojęcia.
    Faszystowska manifestacja jest nielegalna. Brak właściwej reakcji władz
    nie przesądza o jej zgodności z prawem. Przesądza jedynie to, że obecne
    władze prawo mają w dupie.
    Wiele osób ostatnio nie zauważa tej subtelnej, lecz zasadniczej różnicy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 5. Data: 2016-08-17 19:41:24
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Kviat <null> pisze:

> [...]
    > obecne władze prawo mają w dupie.
    > Wiele osób ostatnio nie zauważa tej subtelnej, lecz zasadniczej różnicy.

    "GW faszystowskie" manifestacje są legalne.
    GW [nie grzeszący rozumem] już dwa razy wołali "Wilk!".

    --
    A. Filip
    Kobieta kocha jeden dzień, a nienawidzi przez czterdzieści.

  • 6. Data: 2016-08-18 13:49:52
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A tak swoją drogą co było złego w faszyzmie (włoskim)?
    Lub inaczej: co było w nim gorszego od EU?

    -----

  • 7. Data: 2016-08-18 14:37:32
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 08/18/2016 08:49 PM, ąćęłńóśźż wrote:
    > A tak swoją drogą co było złego w faszyzmie (włoskim)?
    > Lub inaczej: co było w nim gorszego od EU?

    Idiota czy totalny ignorant?

    Dokształć się o obozach koncentracyjnych, prześladowaniach politycznych,
    ofiarach wojny.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 8. Data: 2016-08-20 00:36:25
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-08-18 o 14:37, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Idiota czy totalny ignorant?

    Właściwie to oba.

    > Dokształć się o obozach koncentracyjnych, prześladowaniach politycznych,
    > ofiarach wojny.

    Były włoskie i faszystowskie obozy koncentracyjne? Ech... trzeba sobie
    książki do historii odkurzyć :/

  • 9. Data: 2016-08-20 00:38:45
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-08-20 o 00:36, PlaMa pisze:

    > Były włoskie i faszystowskie obozy koncentracyjne? Ech... trzeba sobie
    > książki do historii odkurzyć :/

    Trzepię wiki i wychodzi, że były faszystowskie-chorwackie... 1/2 celnie...

  • 10. Data: 2016-08-20 04:11:29
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 08/20/2016 07:38 AM, PlaMa wrote:

    > Trzepię wiki i wychodzi, że były faszystowskie-chorwackie... 1/2 celnie...

    Wiedzę czerpiesz z tych samych źródeł co mówią też o tych sławnych
    polsko-niemieckich obozach koncentracyjnych, np. w Oświęcimiu...?

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com