  • 1. Data: 2020-05-26 13:24:47
    Temat: Polityka informacyjna RODO zawsze i wszędzie
    Od: Tomasz Rut <m...@g...com>

    Zawsze i wszędzie trzeba realizować obowiązek informacyjny, jeśli przetwarza się dane
    osobowe osób fizycznych w związku z wykonywaną działalnością.
    Hydraulik naprawił kran, wziął 100 zł na czarno, ale rozwieszał kartki z ogłoszeniami
    na słupach i latarniach. ktoś uprzejmy doniósł lub urzędnik skarbówki sam z siebie
    chciał się wykazać.
    Informatyk złota rączka zdalnie pomógł przyspieszyć komputer, przy pomocy
    oprogramowania wirtualny pulpit naprawił, zrobił co umiał, klient był zadowolony.
    Informatyk dostał przelew z zapłatą za usługę.
    Ale potem znowu coś zaczęlo mu szwankować.
    Informatyk przedstawił swoją teorię dlaczego tak jest, ale nabywca usługi nie
    podzielił tej interpretacji i chciał działania w ramach reklamacji za darmo.
    Informatyk nie zgodził sie, chciał dodatkowych pieniędzy. Dodać trzeba, że żadnej
    pisemnej umowy nie ma, ani pisemnych warunków gwarancji. Nabywca nie dawał za
    wygraną. Od strony podatkowania dochodów uderzenie nie udało się, bo informatyk
    prowadził ewidencję i płacił podatki.
    Uderzyli go od strony RODO. Przetwarzał dane osobowe na swoim koncie bankowym,
    (nadawców przelewów) a nie dokonał polityki informacyjnej w związku z art. 13 RODO, a
    naruszenia te administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 20000000 EUR (art. 83
    ust 5b RODO)
    Podczas bogatej korespondencji przedprocesowej, ustalili, że w jego przypadku zawsze
    i wszędzie powinien dokonać polityki informacyjnej, nawet jeśli nabywca usługi tego
    nie chce lub nie potrzebuje. Informatyk powinien móc udowodnić podczas ewentualnej
    kontroli, że polityki dokonał.
    Informatyk ma dośc popularne nazwisko, wg wykazu występujących nazwisk w rejestrze
    PESEL ilość nazwisk jest większa od 30.

    Nie trzeba podawać informacji, jeśli przetwarza się dane w celach osobistych,
    domowych i znajomych, jeśli nie ma to związku z działalnością zarobkową.

  • 2. Data: 2020-05-26 19:23:54
    Temat: Re: Polityka informacyjna RODO zawsze i wszędzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Rut" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >kartki z ogłoszeniami na słupach i latarniach. ktoś uprzejmy doniósł
    >lub urzędnik skarbówki sam z siebie chciał się wykazać.

    Ale z RODO ?

> [...]

    >związku z art. 13 RODO, a naruszenia te administracyjnej karze
    >pieniężnej w wysokości do 20000000 EUR (art. 83 ust 5b RODO)

    Jakies dziwne rzeczy piszesz, tysiace firm przyjmuje przelewy i nie
    informuje ... ale kto wie, moze i nalezy .

> [...]

    >Nie trzeba podawać informacji, jeśli przetwarza się dane w celach
    >osobistych, domowych i znajomych, jeśli nie ma to związku z

    A klient informatyka to placil prywatnie, czy w zwiazku z
    dzialalnoscia zarobkową ?
    Niekoniecznie swoja, moze informatyka :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-05-26 22:32:57
    Od: Karol <y...@j...pl>

    Dnia Tue, 26 May 2020 19:23:54 +0200, J.F. napisał(a):

    > Jakies dziwne rzeczy piszesz, tysiace firm przyjmuje przelewy i nie
    > informuje ... ale kto wie, moze i nalezy .

    Niesamowite, aż zajrzałem do RODO, ale wszystko wskazuje na to, że trzeba
    informować, bo art. 4 "przetwarzanie" to także przegladanie, więc jesli
    odbiorca przelewu przegląda hitorię swojego rachunku, to także chcąc nie
    chcąc przegląda dane przelewów
    art. 13 wskazuje, że administrator podaje...
    Jeśli ma się takich adresów mało, chociaż nie wiadomo ile to mało, to
    pretekst do kilkuset zł grzywny.

  • 4. Data: 2020-05-27 16:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Rut m...@g...com ...

> [...]
    > informacyjnej w związku z art. 13 RODO, a naruszenia te
    > administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 20000000 EUR

    Chcesz powiedziec ze klient wysyłajac przelew nie wiedział ze w tym
    przelewie pojawia sie jego dane?
    Moze to bank zaniedbal poinformowania?

    IMO jakas dęta ta sprawa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU