  • 11. Data: 2019-02-10 18:40:30
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    > że lokalni gliniarze z patrolu i drogówki w moim gródku już od dziś mają
    > takie kamery. Nie są co prawda włączone non-stop ale tylko podczas
    > interwencji i nie ma prawa które mówi że jakakolwiek czynność wykonana
    > przez funkcjonariusza bez włączonej kamery jest nielegalna i będzie
    > karana ani prawa gwarantującego każdemu dostęp do nagrań no ale nie od
    > razu Kraków postawili.
    > O podobnych rzeczach w świecie słyszy się już od czasu do czasu a
    > statystyki podają że liczba starć podczas interwencji spada nawet o 90%.
    > Pewnie obie strony lepiej kontrolują nerwy :)

    Polska co roku w raporcie Human Right Watch jest wymieniana wsród państw
    stosujących tortury. Sytuacje mogło poprawić wprowadzenie w 2015 zasady
    owocu zatrutego drzewa. Ale PIS jak przejął władzę od razu to
    zlikwidował, ku uciesze organów ścigania.
    Komuś się może wydawać, ze np. wypuszczenie mordercy na wolność bo
    adwokat udowodni, ze policja doszła do dowodów winy torturami, to za
    dużo. I może będą jakieś szokujące przypadki. Ale jestem pewien, ze po
    pewnym czasie system się by przestawił na praworządność.

    --
    @foe_pl

  • 12. Data: 2019-02-10 18:47:59
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2019-02-10 o 13:26, Shrek pisze:
    > Już był - od 89 policja pięła się w rankingach zawodów zaufania
    > społecznego i były okresy że zajmowała drugie miejsce za strażakami.

    To chyba te czasy kiedy do Policji było więcej chętnych niż na medycynę
    i każdy koniecznie chciał do drogówki bo tam drugą pensję w dzień na
    boku się robiło.
    Kulsony mocno pracowały by wyrobić sobie xujową opinię w narodzie.

    --
    @foe_pl

  • 13. Data: 2019-02-10 18:54:26
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2019-02-10 o 11:30, Shrek pisze:

    > Problem w tym, że tortury Stachowiaka się nagrały i nie wystarczyło to
    > do postawienia właściwego zarzutu.
    >
    > Nie ma się co oszukiwać - policja jest zbrojnym ramieniem państwa
    > (obecnie partii) i jeśli państwo oczekuje naginania prawa przez
    > kulsonów, to musi im zapewnić bezkarność. I zapewnia.
    >
    > Shrek

    te kamery nic nie zmienią.
    Ba! nawet pogorszą sytuację, bo Policja bedzie miała materiał do swojej
    narracji, reszta "się nie nagra", "uszkodzi w czasie zgrywania" i inne
    pierdolamento. Przecież na dziś Policja reaguje wrogo wobec świadków
    nagrywajacych interwencję. Policjanci chca działać anonimowo. Tu się
    sprawdza trawestacja, nie ważne co filmują istotne kto trzyma kamerę. To
    jest jakaś ucieczka do przodu obecnego reżimu, ale to tylko słaba
    podkładka, ze coś robią.

    --
    @foe_pl

  • 14. Data: 2019-02-10 20:27:49
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-02-10 11:14, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > statystyki podają że liczba starć podczas interwencji spada nawet o 90%.
    > Pewnie obie strony lepiej kontrolują nerwy :)

    A kto będzie miał dostęp do zarejestrowanego materiału?

  • 15. Data: 2019-02-10 20:29:14
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-02-10 12:14, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > czy broń się sam :) Mówiąc krótko, proponuję bardziej proobywatelską
    > postawę. I każdy dziś ma komórkę i może zadzownić na policję. Inne
    > czasy.
    > A co do kamer to myślę że 3 proste zasady:
    > 1. Każdy gliniarz ma kamerę.
    > 2. Cokolwiek zrobi w mundurze bez kamery będzie przestępcą.
    > 3. Nagrania są nie do skasowania i powszechnie dostępne, bezwarunkowo.
    > Spowodowałyby całkiem inne postrzeganie policji, odsiew osobników
    > sadystycznych i socjopatycznych, znaczny spadek zadania śmierci czy
    > torturowania osób wobec ktorych podejmowane są interwencje.

    Nieźle, naprawdę nieźle

  • 16. Data: 2019-02-10 20:39:37
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.02.2019 o 20:27, kk pisze:
    > A kto będzie miał dostęp do zarejestrowanego materiału?

    prekurator:)))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 17. Data: 2019-02-10 20:41:16
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.02.2019 o 20:29, kk pisze:
    > Nieźle, naprawdę nieźle

    ta, zwłaszcza z tym kug-fu:))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 18. Data: 2019-02-10 20:58:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-10, the_foe <t...@c...pl> wrote:
> [...]
    > dużo. I może będą jakieś szokujące przypadki. Ale jestem pewien, ze po
    > pewnym czasie system się by przestawił na praworządność.

    Czyjeś skazanie rzadko opiera się jedynie na przyznaniu w czasie
    przesłuchania, a odrzucenie jakiegoś dowodu nie powoduje od razu
    odrzucenia innych. Pomijam już że, w tych kilku głośnych przypadkach to
    przecież wygląda na to, że "nic się nie stało" to jaki owoc zatrutego
    drzewa?

    Jak ktoś jest kulson to jedyne co pomoże, to wywalanie na pysk z policji
    co zredukuje odsetek kulsonów w puli. Policjanci powinni tez rozsądnie
    zarabiać, żeby im zależało co pociągnie też za sobą większą ilość
    chętnych i umozliwi bardziej pozytywną selekcję.

    Wydaje się, że obecne mechanizmy oceny/"kultura" polityczna raczej
    powodują zwiększenie ilości kulsonów i tu obecnie jest MZ zasadniczo
    pies pogrzebany.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-02-10 20:59:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Feb 2019 20:27:49 +0100, kk napisał(a):

    > A kto będzie miał dostęp do zarejestrowanego materiału?

    Wszyscy. No, może z uwagi na nieutrudnianie działań funkcjonariuszy, z
    półgodzinnym opóźnieniem. No, może nie we wszystkich przypadkach. Jak
    planują solidną akcję z użyciem broni to tak, jak chodzi o poskromienie
    pijaczka to nie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2019-02-10 21:06:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zarabiać, żeby im zależało co pociągnie też za sobą większą ilość
    > chętnych i umozliwi bardziej pozytywną selekcję.

    Policjanci zarabiają całkiem dobrze - tylko trzeba spojrzeć z
    perspektywy dłuższej niż koniec miesiąca. 60% ostatniej pensji po 25
    latach to bardzo dobre warunki finansowe.
    Shrek