  • 151. Data: 2019-02-17 23:04:14
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2019 22:15:13 +0100, Shrek napisał(a):
    > No i co z tego?

    > Kiepskie tłumaczenie - wcześniej było, że kontrwywiad go przypadkiem nagrał.

    Tak podali i tak zapamietalem.

    Jak widac cos w tym bylo.

    > Taa. Słaba. Słabość zera do lekarzy jest powszechnie znanym faktem.

    No i jak sie to w praktyce objawia ?

    > Zależy. Ale raczej nie. Ogólnie ministrowie powinni być zdrowi na umyśle
    > a nie kierować resortami na podstawie własnych mniej lub bardzie
    > nieuzasadnionych obsesji.

    Ale lekarze brali.

    > Ano spadła.

    Masz jakies statystyki ?

    Bo na szybko
    http://www.rynekzdrowia.pl/Uslugi-medyczne/Wzrosla-l
    iczba-przeszczepow-narzadow-w-Polsce,180377,8.html

    widac obsesja Ziobry nie jest zarazliwa :-)

    > Bez jaj - poczytaj jak to działa. Jak to sobie wyobrażasz, że wszczepią
    > kolesiowi randomową na przykład wątrobę, bez sprawdzenia zgodności i
    > pytania skąd ona się w zasadzie wzięła?

    Ale co - myslisz, ze nie znajda na swiecie pasujacego biorcy, i to
    jeszcze bogatego ?

    > Zawsze było.

    Chyba mniej.

    > Ale teraz jak weźmiesz takiego co miał 0,25 to kilku
    > przytomnie zauważy, że za Odrą by mu szerokiej drogi życzyli.

    I znow mam wrazenie, ze teraz mniej niz dawniej.

    > Czyli w ten sposób flaszki nie ugrasz. Próbuj dalej;)

    To moze obnizymy kryterium wlasnie do 5 :-)

    > Dobra, dobra - za rok się przypomne;)

    Przypomnij sie.
    Zobaczymy czy w ogole jakis przepis wejdzie.

    J.

  • 152. Data: 2019-02-18 00:00:53
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.02.2019 o 22:19, Szrek pisze:
    > To dlaczego nie są? Budowlańcy też powinni. I co z tego? Są i bez
    > specjalnej emerytury z ministerstwa infrastruktury. Ba... w
    > przeciwieństwie do policjantów rzeczywiście mają kondycję odpowiednią do
    > potrzeb.

    szrek nie potrafi powiesić swojego tiwi na ścianie, a podaje przykład
    budowlańca, o którym nie ma zielonego pojęcia:))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 153. Data: 2019-02-18 00:32:01
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-02-17 o 22:49, J.F. pisze:

    > Hm, czy do polityka nie wolno ... kto sie tu dobrze zna na prawie? :-)

    > A myslisz, ze on z tego wlazidupstwa zadowolony ?

    > Sedziow wyslac :-P
    >
    > Ale policjanci maja lapac zlodziei, to powinni byc szybcy i sprawni

    A to są w zasadzie grube, spasione, nieruchawe "byki".

    --
    animka

  • 154. Data: 2019-02-18 02:41:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > " a po prostu zmiana mentalności ludzi i co za
    > tym idzie akceptacji społecznej lub jej braku dla pewnych zachowań."
    >
    > IMO to tu sie wiele nie zmienilo - ze cie ktos wpusci, to kwestia
    > kultury a nie braku akceptacji.

    No ale to jest połączone. To były takie 2 procesy. Najpierw było
    wyraźnie widać, że kultura rośnie i było tak do jakiegoś 2006, po czym
    zaczęlo to iść w dół. Więcej ludzi zaczęło być stac na (lepszy) samochód
    i najwyraźniej nie byli sobie w stanie poradzić z tym nadmiarem
    prestiżu. To się rozmaicie manifestowało, może nawet nie głównie brakiem
    uprzejmości, a np. że ludzie zaczęli odwalac numery wczesniej trudne do
    pomyślenia, jakies jazdy pod prąd, po martwym polu, nagłe zasuwanie
    przez 3 pasy bo ktoś przegapił zjad. Nie, że akceptacja tego jakoś
    rosła, choć może i tak, a po prostu, zaczeło się to pojawić, częścniej i
    częściej.

    --
    Marcin

  • 155. Data: 2019-02-18 02:57:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale spadla ilosc przeszczepow ?

    Wykresik, pierwsza strona:
    http://www.poltransplant.pl/Download/Biuletyn2010/BI
    ULETYN_2010.pdf

    --
    Marcin

  • 156. Data: 2019-02-18 03:06:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-16, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Więc podwyższenie im i tak całkiem dobrych pensji jest w tej sytuacji
    > działaniem z punktu widzenia społeczeństwa pozbawionym sensu.

    Bo to nie moze byc samo podywższenie, a część systemu oceny. Przez 1-3
    lata albo by się kulson na wyższej pensji wykulsonił, alby by wyleciał.
    Na jego miesce czekałoby 10 z duzo nizszym współczynnikiem potencjalnego
    kulsonizmu.

    --
    Marcin

  • 157. Data: 2019-02-18 05:05:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No widzisz Marcin - Robert naprawdę w to wierzy;)

    Ale Robert ma często rację :) tylko nadmiernie koncentruje się na części
    formalnej zupełnie pomijające tego odbiór (społeczne oczekiwania
    czytelników tej grupy). Klasyka gatunku to urodziny Hitlera, gdzie
    przedstawiał tylko stan prawny a omal nie wyszedł na nazistę :)

    Albo, jak my dyskutujemy o takim Stefanie to kombinujemy co można było
    zrobić, żeby Stefanowi nie pozwolić. Robert w tej samej sytuacji wydaje
    się głownie patrzec czy służby z formalnego p. widzenia postępowały
    zgodnie z procedurą. On zwykle nawet nie ujawnia jakie ma na dany temat
    zdanie. Weź na to poprawkę i zobaczysz, że będzie lepiej.

    No nie mówię, że się ze wszystkim zgadzam :)

    --
    Marcin

  • 158. Data: 2019-02-18 07:01:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2019 o 23:04, J.F. pisze:

    > Tak podali i tak zapamietalem.
    >
    > Jak widac cos w tym bylo.

    Widać w tym jak się manipuluje faktami i ich postrzeganiem.

    > No i jak sie to w praktyce objawia ?

    Na przykład konferencjami prasowymi z tekstami "ten pan już nikogo nie
    zabije".

    > Ale lekarze brali.

    Ale nie oznacza to, że dobrze jak ministrowie kierują się obsesjami.

    https://www.poltransplant.org.pl/statystyka_2017.htm

    > Ale co - myslisz, ze nie znajda na swiecie pasujacego biorcy, i to
    > jeszcze bogatego ?

    No tak myślę. Raz że nie znajdą, bo zgodność tkankową bada się
    wcześniej, dwa że nie prztransportują, trzy że nie znajdą ekipp która to
    zrobi. Pomijając scenariusze z bonda.

    > I znow mam wrazenie, ze teraz mniej niz dawniej.

    Regularnie takie komentarze pojawiają się w wątkach dotyczących
    "pijanych kierowców". Kiedyś takie raczej się nie pojawiały.

    > To moze obnizymy kryterium wlasnie do 5 :-)

    Nie.

    > Przypomnij sie.
    > Zobaczymy czy w ogole jakis przepis wejdzie.

    Obstawiam, że żaden, a jak już to taki co nic realnie nie robi. Przecież
    musieliby uderzyć w serce swojego elektoratu;)

    Shrek

  • 159. Data: 2019-02-18 07:06:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > lata albo by się kulson na wyższej pensji wykulsonił, alby by wyleciał.
    > Na jego miesce czekałoby 10 z duzo nizszym współczynnikiem potencjalnego

    Powtórzę - policja już zarabia dobrze. Powód dla którego normalni ludzie
    tam nie idą to specyficzne srodowisko pracy a nie kasa. A jak już są w
    policji to nic dziwnego ,że drą mordki o więcej kasy - jeszcze nie
    wynaleźli grabi, co by grabiły od siebie;)

    Shrek

  • 160. Data: 2019-02-18 07:20:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale Robert ma często rację :)

    Taa... W zakresie jednego paragrafu i założeń z dupy wokół niego
    tworzonych. Na szczęście prawo to całość prawodawstwa.

> [...]
    > czytelników tej grupy). Klasyka gatunku to urodziny Hitlera, gdzie
    > przedstawiał tylko stan prawny a omal nie wyszedł na nazistę :)

    Raczej koncenttruje się na wycinku tematu i jednym paragrafie kodeksu
    ignorując resztę prawodawstwa.

> [...]
    > zrobić, żeby Stefanowi nie pozwolić. Robert w tej samej sytuacji wydaje
    > się głownie patrzec czy służby z formalnego p. widzenia postępowały

    To że coś jest zrobione zgodnie z procedurą nie znaczy, że zgodnie z
    prawem, ani że nie dało się tego zrobić inaczej. Jak chcesz to mogę ci
    zaprojektować to trochę rzeczy formalnie zgodnie z rozporządzeniami i
    pozornie zgodnie prawem, ale zupełnie bez sensu. I po głębszym
    przyjrzeniu się jednak nie zgodnie z prawem.

    Shrek