  • 21. Data: 2017-09-18 15:35:22
    Temat: Re: Podział majątku a splacany samochód
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Sep 2017 09:30:15 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Logicznym jest, że nikt dobrowolnie nie udzieli takiej pożyczki na
    > warunkach, kiedy wartość nieruchomości jest mniejsza od wartości
    > pożyczki, mimo że nie ma ku temu przeszkód prawnych.

    Mam na myśli sytuację, w której wartość gwałtownie spada po
    udzieleniu kredytu.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2017-09-18 16:02:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 września 2017 15:35:42 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Mam na myśli sytuację, w której wartość gwałtownie spada po
    > udzieleniu kredytu.

    Przyjmijmy że masz nieruchomość wartą 500tys
    Nie ma przeszkód prawnych żeby udzielono Tobie pożyczki w wysokości 500tys
    zabezpieczonej tylko tą nieruchomością

  • 23. Data: 2017-09-18 16:39:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    I kto tak w Polsce udziela ?

    J.

  • 24. Data: 2017-09-18 16:39:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Przyjmijmy że masz nieruchomość wartą 500tys
    >Nie ma przeszkód prawnych żeby udzielono Tobie pożyczki w wysokości
    >500tys zabezpieczonej tylko tą nieruchomością

    A potem sie okazuje ze wartosc nieruchomosci spada do 300 tys i sie
    robi klopot :-)

    J.

  • 25. Data: 2017-09-18 20:17:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Sep 2017 07:02:17 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Przyjmijmy że masz nieruchomość wartą 500tys
    > Nie ma przeszkód prawnych żeby udzielono Tobie pożyczki w wy
    > sokości 500tys zabezpieczonej tylko tą nieruchomością

    Jaś się nie pytam czy są przeszkody prawne tylko kto takie pożyczki
    udziela i co się faktycznie kryje pod "zabezpieczeniem tylko tą
    nieruchomością" w przypadku utraty wartości.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2017-09-19 06:41:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-18 o 15:35, Marek pisze:

    > Mam na myśli sytuację, w której wartość gwałtownie spada po udzieleniu
    > kredytu.

    to już jest ryzyko kredytodawcy, aby wymagał on odpowiedniego marginesu
    bezpieczeństwa uwzględniającego możliwość spadku wartości nieruchomości.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2017-09-19 06:42:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-18 o 16:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > I kto tak w Polsce udziela ?

    Idź do jakiegoś brokera, niech ci poszuka, ponegocjuje. Jesteś
    zainteresowany i masz jakąś nieruchomość możliwą do dania w zastaw?

    --
    Liwiusz