  • 11. Data: 2017-09-10 23:55:05
    Temat: Re: Podział majątku a splacany samochód
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Tylko ubezpieczyciel następnie wyciąga dłoń do właściciela czyli banku

    Niby na jakiej podstawie?

    > :-) Analogicznie przy ucieczce z miejsca wypadku / kolizji czy braku
    > uprawnień albo ważnych badań technicznych. Szybko się okazało,ze zysk z
    > zabezpieczenia roszczeń nie jest rekompensowany stratami z tytułu
    > niewłaściwego nadzoru nad mieniem.

    Masz jakieś pokręcone/błędne informacje.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-09-11 00:16:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-09-17 o 23:55, Liwiusz pisze:

    > Masz jakieś pokręcone/błędne informacje.

    Masz racje. Regres jest na kierującym. Ale nadal były problemy, gdy
    sprawca i poszkodowany kierowali pojazdami jednego banku. O takim
    wypadku słyszałem i chyba nawet sąd to przyklepał, że nie przysługuje.

  • 13. Data: 2017-09-11 00:27:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Masz racje. Regres jest na kierującym. Ale nadal były problemy, gdy
    > sprawca i poszkodowany kierowali pojazdami jednego banku. O takim
    > wypadku słyszałem i chyba nawet sąd to przyklepał, że nie przysługuje.

    To też już dawno zostało rozwiązane w odpowiednich przepisach.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2017-09-11 00:38:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-09-17 o 00:27, Liwiusz pisze:

    > To też już dawno zostało rozwiązane w odpowiednich przepisach.

    Moze, choć dawno już o przewłaszczeniu samochodu na bank nie słyszałem.
    Ale problemy z leasingiem oczywiście mogą być i nie dziwię się.

    Z co z ewentualną odpowiedzialnością właściciela pojazdu za szkody poza
    ruchem? Powiedzmy samozapłon? - jeśli zagadnienie śledzisz.

  • 15. Data: 2017-09-13 10:23:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 10 Sep 2017 11:26:59 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Tak nie jest nawet w kredycie hipotecznym.

    To ja wiem, pytanie dlaczego tak jest, skoro w krajach rozwiniętych
    nie ma.takiej penalizacji.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2017-09-13 10:26:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 10:23, Marek pisze:

    > To ja wiem, pytanie dlaczego tak jest, skoro w krajach rozwiniętych nie
    > ma.takiej penalizacji.

    Granica jest/nie jest nie przebiega na granicy kraje
    rozwinięte/rozwijające się. To bardziej zależy od tego, czy kredytu
    udziela się na 50% wartości nieruchomości, czy na 130%.

    Poza tym nieprawdą jest, że gdzieś coś jest, albo i nie ma. W Polsce
    można udzielić kredytu lub pożyczki, w której zabezpieczeniem jest tylko
    nieruchomość. Skoro to taki dobry interes, i jest popyt - no to namów
    inwestora i otwórz interes, który będzie się sprzedawał jak świeże
    bułeczki :)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2017-09-17 12:24:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Sep 2017 10:26:55 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > można udzielić kredytu lub pożyczki, w której zabezpieczeniem jest
    > tylko
    > nieruchomość.

    Rozumiem, że w przypadku zerwania umowy bez względu na przyczynę
    oddaje kluczyki do nieruchomości i zapominam o sprawie?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2017-09-17 12:33:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 września 2017 12:25:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Rozumiem, że w przypadku zerwania umowy bez względu na przyczynę
    > oddaje kluczyki do nieruchomości i zapominam o sprawie?

    Tak

  • 19. Data: 2017-09-18 09:16:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Sep 2017 03:33:41 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Tak

    Nawet, gdy aktualna wartość nieruchomości jest mniejsza niż kwota
    pozostała do spłaty?
    Poproszę o przykład instytucji co taki kredyt w pl udziela.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2017-09-18 09:30:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-18 o 09:16, Marek pisze:

    > Nawet, gdy aktualna wartość nieruchomości jest mniejsza niż kwota
    > pozostała do spłaty?
    > Poproszę o przykład instytucji co  taki  kredyt w pl udziela.

    Nie pytałeś się, czy ktoś udziela, tylko czy można udzielić.

    Zatem może udzielić.

    Logicznym jest, że nikt dobrowolnie nie udzieli takiej pożyczki na
    warunkach, kiedy wartość nieruchomości jest mniejsza od wartości
    pożyczki, mimo że nie ma ku temu przeszkód prawnych.

    --
    Liwiusz