  • 1. Data: 2005-01-08 21:21:33
    Temat: Podkład dźwiękowy w czymś niekomercyjnym.
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@n...gmail.com>

    Witam!
    Znajomy tworzy prezentację multimedialną. Szuka właśnie podkładu
    muzycznego. Chciałem zapytać czy legalne byłoby włożenie jakiegoś utworu do
    tejże prezentacji i napisanie gdzieś, że podkład to utwór taki-to-a-taki,
    takiego wykonawcy? Jeżeli tak to jakie warunki trzeba spełnić?

    --
    Pozdrawiam, chwilowo na Windowsie...;-) marcus075
    Narciarski shorties-fanatyk.

  • 2. Data: 2005-01-09 00:38:30
    Temat: Re: Podkład dźwiękowy w czymś niekomercyjnym.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <yt4cibg5ssd6$.1jxdf8snww7wd.dlg@40tude.net>, Marek 'marcus075' Karweta
    wrote:
> [...]
    > tejże prezentacji i napisanie gdzieś, że podkład to utwór taki-to-a-taki,
    > takiego wykonawcy? Jeżeli tak to jakie warunki trzeba spełnić?

    Jeśli to na użytek znajomego to może wykorzystać. Jeśli chce to
    prezentować publicznie, gdzieś zamieścić, etc. to musi mieć zezwolenie
    twórcy podkładu muzycznego.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-01-09 09:55:10
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@n...gmail.com>

    Za oknem prószy śnieg, ja siedzę i piję herbatę, a Marcin Debowski
    <a...@I...notrix.net> rzuca na pl.soc.prawo taki tekst:

    > Jeśli to na użytek znajomego to może wykorzystać. Jeśli chce to
    > prezentować publicznie, gdzieś zamieścić, etc. to musi mieć zezwolenie
    > twórcy podkładu muzycznego.

    A jeżeli na potrzeby reklamy gazety młodzieżowej? Czyli poniekąd do
    publicznego odtwarzania? Ma on napisać e-mail'a do producenta?

  • 4. Data: 2005-01-09 13:33:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <8yic8e9zskrt$.11a32qi3drzw8$.dlg@40tude.net>, Marek 'marcus075' Karweta
    wrote:
> [...]
    > A jeżeli na potrzeby reklamy gazety młodzieżowej? Czyli poniekąd do
    > publicznego odtwarzania? Ma on napisać e-mail'a do producenta?

    Nie ma znaczenia czy to ma charakter nie- czy też komercyjny. Musi być
    zgoda autora lub posiadacza praw majątkowych. Jeśli zna producenta to
    niech faktycznie od niego zacznie.

    --
    Marcin