  • 1. Data: 2018-11-10 22:11:03
    Temat: Pochód marszowy
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    Pani Zdanowska powiedziała, że ta Polska już nie jest jej Polską.
    Tak się składa, że ja mam takie samo odczucie.
    Nie przypominam sobie, żeby np. na pochodach pierwszomajowych było widać
    jakąś milicję. Kultura, uśmiech, mili ludzie i przede wszystkim spokój.
    Modziutka byłam i 2 razy na pochód poszłam-dla relaksu. Raz chciałam
    dołączyć do siostry, która szła z Ministerstwem Szkolnictwa Wyższego,
    ale ich nie znalazłam to jacyś mili ludzie mnie zaprosili do swojego
    grona, dali kwiatka i tak sobie szliśmy i wesoło rozmawialiśmy. W
    pochodach szły także różne zespoły taneczne -z Politechniki i innych
    uczelni. Śpiewali i tańczyli, czyli przy okazji było wspaniałe widowisko.
    Najczęściej oglądałam w telewizji i jak babcię kocham nie widziałam
    żadnej milicji, bo nie była potrzebna.
    A teraz barierki ze strachu przed bandytami, policja, CBŚ (czy coś w tym
    rodzaju), Żandarmwria. Po co nam sieją strach i niepokój. Jak się boją
    to niech siedzą w domach i nie wychodzą na ulice się afiszować. Ja czuję
    wojnę, czuję wrogość Polaka do Polaka, Człowieka do Człowieka oraz
    Fałsz. ;-(

    --
    animka

  • 2. Data: 2018-11-11 00:49:14
    Temat: Re: Pochód marszowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2018 23:11:03 +0200, Animka napisał(a):
> [...]
    > Nie przypominam sobie, żeby np. na pochodach pierwszomajowych było widać
    > jakąś milicję. Kultura, uśmiech, mili ludzie i przede wszystkim spokój.

    Bo nie chodzilas w latach 80-tych.
    A czemu wtedy nie chodzilas ?

    Choc tu wielkiej roznicy nie widac
    https://www.youtube.com/watch?v=zopW3s8yf9s
    https://www.youtube.com/watch?v=TL7cg9r6nTY

    No i tamte pochody to takie na wpol przymusowe ...

> [...]
    > uczelni. Śpiewali i tańczyli, czyli przy okazji było wspaniałe widowisko.
    > Najczęściej oglądałam w telewizji i jak babcię kocham nie widziałam

    W maju nie byla potrzebna, a w sierpniu byla :-)
    Czy w grudniu
    https://www.youtube.com/watch?v=7si5Dphr8co

    J.

  • 3. Data: 2018-11-11 00:58:05
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-11 o 01:49, J.F. pisze:

    > Bo nie chodzilas w latach 80-tych.
    > A czemu wtedy nie chodzilas ?

    Wtedy chyba byłam. Dziękuję za przypomnienie. Gierek pięknie przemawiał,
    mierziło mnie tylko jego zdanie o staliniźnie, a tak w ogóle to on
    kochał ludzi, robotników, fabryk ani kopalń nie sprzedawał. Pamietam, że
    w jednej restauracji jakieś towarzystwo ciągle wznosiło toasty "za
    Gierka, za Gierka". Gierek ma piekny grób. Ludzie o nim pamiętają I do
    dziś chodzą do niego na cmentarz. Dał się lubić.

    > Choc tu wielkiej roznicy nie widac
    > https://www.youtube.com/watch?v=zopW3s8yf9s
    > https://www.youtube.com/watch?v=TL7cg9r6nTY

    Widzisz tam milicję? Ja nie widzę.
    Pięknie wtedy było. Tylko ta podobizna Lenina mnie odrzucała, ale cóż
    taki był chyba protokół dyplomatyczny, więc nie chcieli się wyłamać.
    Takie czasy były i już.

    > No i tamte pochody to takie na wpol przymusowe ...

    Chyba nie. Ludzie sami lecieli w podskokach, spotkać się ze swoimi
    kolegami i koleżankami. To było wielkie święto. Nasze-Polaków.Nadzieja
    na jeszcze lepsze jutro, które nam potem pasibrzuchy zburzyli. Potem
    pozbawiano pracy, wiocha się zaczęła zjeżdżać za tej Solidarności itd. i
    to ta wiocha już rządziła wszędzie. Warszawiacy na ogół pracy już nie mieli.

    > W maju nie byla potrzebna, a w sierpniu byla :-)
    > Czy w grudniu
    > https://www.youtube.com/watch?v=7si5Dphr8co

    To jest zasługa Bolka. Po trupach do władzy dla siebie i swoich kolesi.
    Srał na Naród i sra do tej pory. Niech sobie dalej wygrywa w tego totolotka.

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-11-11 12:32:44
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 11.11.2018 o 00:58, Animka pisze:

> [...]
    >
    > To jest zasługa Bolka. Po trupach do władzy dla siebie i swoich kolesi.
    > Srał na Naród i sra do tej pory. Niech sobie dalej wygrywa w tego

    Święte słowa, w pełni popieram.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 5. Data: 2018-11-12 13:11:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2018 01:58:05 +0200, Animka napisał(a):

    > Wtedy chyba byłam. Dziękuję za przypomnienie. Gierek pięknie przemawiał,

    Gierek to nie lata 80-te

    > Widzisz tam milicję? Ja nie widzę.

    Telewizja juz dobrze wiedziala, co ma pokazac, a czego nie.
    W latach 70-tych na pochodach jej nie bylo,

    Ale 85 ... gdies tam z boku chyba Zomo stało ... a moze nie ...

    https://www.youtube.com/watch?v=Jo966ecPMFs

    3 maja
    https://www.youtube.com/watch?v=g0INe4qome0

    > Chyba nie. Ludzie sami lecieli w podskokach, spotkać się ze swoimi
    > kolegami i koleżankami. To było wielkie święto. Nasze-Polaków.Nadzieja

    W latach 70-tych kto sie chcial przejsc na festyn obok pochodu, ten
    poszedl dobrowolnie. Ale kto musial transparent niesc, ten nie mogl
    pojsc obok, wiec tak chetnie chyba nie szedl. Wiec trzeba go bylo
    przekonac, ze musi :-)

    A potem spoleczenstwo sie zmienilo, i przekonac bylo trudniej :-)

    > To jest zasługa Bolka. Po trupach do władzy dla siebie i swoich kolesi.

    Jeden Bolek by tego nie zrobil. Widac i reszta byla niezadowolona.

    Do Solidarnosci zdazylo sie zapisac 10 mln ludzi - widac byli
    niezadowoleni. A to juz wina Gierka i towarzyszy.

    J.

  • 6. Data: 2018-11-12 19:37:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2018 23:11:03 +0200, Animka napisał(a):

    P.S. ja tu czegos nie rozumiem.

    Raz mowia, ze prezydent i premier szli na poczatku marszu, a reszta
    holoty spory kawalek dalej, zeby SOP mogl zapewnic ochrone,
    a innym razem mowia, ze jak chlopak oswiadczyl sie dziewczynie, to im
    obaj politycy pogratulowali.

    Ktos tu klamie ?

    J.

  • 7. Data: 2018-11-12 22:06:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2018 13:11:26 +0100, J.F. napisał(a):

    > Gierek to nie lata 80-te

    > Telewizja juz dobrze wiedziala, co ma pokazac, a czego nie.
    > W latach 70-tych na pochodach jej nie bylo,
    > Ale 85 ... gdies tam z boku chyba Zomo stało ... a moze nie ...

    stalo

    https://www.youtube.com/watch?v=i4vM8WpJeYo

    J.