  • 1. Data: 2005-01-08 21:32:27
    Temat: Pobyt za granicą, w wezwanie do sądu.
    Od: "turysta" <m...@o...pl>

    Witam.
    Za parę dni wyjeżdżam z kraju (dłuższy okres). Prawdopodobnie może się
    okazać, że będę świadkiem w sądzie w sprawie karnej (składałem już zeznania
    na Policji i teraz sprawa trafiła do sądu). Co mam zrobić, jeśli podczas
    stałego pobytu za granicą otrzymam wezwanie do sądu na świadka?. Słyszałem
    coś o zwrocie kosztów dojazdu do sądu, ale tutaj wchodzi w grę kilka tysięcy
    zł.
    Co jeśli np. wezwanie nie zostanie odebrane (bo mnie nie ma w kraju), lub
    zostanie odebrane przez któregoś z domowników bo np. nie zwróci uwagi co
    odbiera?.
    pzdr.

  • 2. Data: 2005-01-08 21:37:16
    Temat: Re: Pobyt za granicą, w wezwanie do sądu.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "turysta" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Nikt Ci nie zwróci za bilet z za granicy. Po prostu niech domownicy nie
    odbierają kierowanej do Ciebie korespondencji informując, że chwilowo nie
    mieszkasz pod tym adresem. I tyle. Jeśli Ci bardzo zależy na tym
    przesłuchaniu, to możesz powiadomić sąd, gdzie będziesz. Teoretycznie
    istnieją możliwości przesłuchania Cię w drodze zagranicznej pomocy prawnej,
    ale nie spodziewam się, by ktoś to trenował. Sąd odczyta chyba zeznania z
    postępowania, ale nie chce mi się sprawdzać w kpk :-)

  • 3. Data: 2005-01-08 22:03:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    turysta wrote:

    > Co jeśli np. wezwanie nie zostanie odebrane (bo mnie nie ma w kraju), lub
    > zostanie odebrane przez któregoś z domowników bo np. nie zwróci uwagi co
    > odbiera?.

    Umowy też podpisują bez czytania?

    Swoją szosą listonosz IMHO powinien legitymować odbiorcę listu
    poleconego - zwłaszcza z potwierdzeniem odbioru.

    PS: pamietaj o obowiązku meldunkowym. Przy wyjeździe na ponad 2
    miesiące, zasadniczo masz obowiązek to zgłosić.

  • 4. Data: 2005-01-09 14:03:03
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "turysta" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nikt Ci nie zwróci za bilet z za granicy.

    Mylisz się sądy zwracają i za podróż z zagranicy o ile tam mieszka świadek. Plus
    ewentualnie nawet nocleg.

    --
    :) Johnson

  • 5. Data: 2005-01-09 17:04:19
    Od: "nieznajomego i...@o...can" <l...@o...pl>

    > PS: pamietaj o obowiązku meldunkowym. Przy wyjeździe na ponad 2
    > miesiące, zasadniczo masz obowiązek to zgłosić.
    Obowiązek meldunku stałego już nie istnieje.Nawet dow.osob,prawo
    jazdy ,paszport otrzymasz bez meldunku .Wpisuja :bez meldunku i OK.

    pozdrawiam lech

  • 6. Data: 2005-01-09 17:14:58
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    nieznajomego i...@o...can napisał(a):

    > Obowiązek meldunku stałego już nie istnieje.

    istnieje

    > Nawet dow.osob,prawo
    > jazdy ,paszport otrzymasz bez meldunku .

    to inna sprawa

    KG

  • 7. Data: 2005-01-09 20:41:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    nieznajomego i...@o...can wrote:

    > Obowiązek meldunku stałego już nie istnieje.Nawet dow.osob,prawo

    Istnieje.

    > jazdy ,paszport otrzymasz bez meldunku .Wpisuja :bez meldunku i OK.

    Legalne jest 'nigdzieniemieszkanie'. Ale jak gdzieś przebywasz -
    meldować się musisz. Przepis dość martwy, ale jego olewanie może mieć
    przykre konsekwencje w przypadku np. zaproszenia na rozmowę przez wymiar
    sprawiedliwości ;)

  • 8. Data: 2005-01-10 07:04:42
    Od: "turysta" <m...@o...pl>

    > Umowy też podpisują bez czytania?

    Mam nadzieję, że nie. Dmucham na zimne.

    > PS: pamietaj o obowiązku meldunkowym. Przy wyjeździe na ponad 2 miesiące,
    > zasadniczo masz obowiązek to zgłosić.

    Zgłosić gdzie?. Ja wyjeżdżam poza granice kraju, chyba tego nie muszę
    zgłaszać w biurze meldunkowym mojego dotychczasowego miejsca zamieszkania?.
    Czy się mylę?.
    pzdr.

  • 9. Data: 2005-01-10 08:16:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    turysta wrote:

    > Zgłosić gdzie?. Ja wyjeżdżam poza granice kraju, chyba tego nie muszę

    Stosownym urzędzie gminy.

    > zgłaszać w biurze meldunkowym mojego dotychczasowego miejsca zamieszkania?.
    > Czy się mylę?.

    Patrz: ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

    Wyjazd na ponad 2 miesiące trzeba zgłosić (wymeldować się) - Art. 15. ust.3.

  • 10. Data: 2005-01-10 12:15:06
    Od: "turysta" <m...@o...pl>

    > Patrz: ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
    >
    > Wyjazd na ponad 2 miesiące trzeba zgłosić (wymeldować się) - Art. 15.
    > ust.3.

    Ale checa!! Qźwa troszkę jestem zaskoczony, tym bardziej, że już chyba nie
    zdążę z tym wymeldowaniem. W przywołanej przez Ciebie ustawie (w rozdziale o
    karach), jest mowa o kodeksie wykroczeń. Sprawdziłem i faktycznie art. 147
    mówi, że mogę zostać ukarany ograniczeniem wolności, grzywną lub naganą.
    Nic. Dzięki Wszystkim i pozdrawiam. (A jechać i tak muszę :) )