    From: Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Po ilu dniach uprawomacnia sie wyrok sadu karnego?
    Date: Thu, 21 Mar 2002 14:51:10 +0100

    Po ilu dniach, 7 czy 14? I co musi byc spelnione, zeby wyrok byl
    prawomocny? Czy wyrok z uzasadnieniem musi byc skutecznie
    doreczony?
    Wygralem wlasnie sprawe karna. Na pierwszej rozprawie byl
    oskarzony, jego adwokat i ja - oskarzyciel posilkowy,
    (no i prokurator naturalnie), a na wczorajszej, drugiej
    swiadkowie, ale ani adwookata, ani oskarzonego nie bylo.
    Z tego co wiem, to balwan-oskarzony cofnal pelnomocnictwo
    adwokatowi, ale nie znalazl sobie nowego, nie przyslal zadnego
    zawiadomienia i nie pojawil sie w sadzie. No a sad uznal (i bardzo
    dobrze!), ze nie ma przeszkod w rozpoznawaniu sprawy (termin
    posiedzenia byl z nim uzgadniany na poprzednim).
    Przesluchal swiadkow, wydal wyrok (skazujacy), 18 miesiecy
    w zawiasach na 4 lata, grzywna, koszty sadowe, przeprosiny.
    Tak sie sklada, ze jestem niemal pewien, ze skazany sadzi,
    ze rozprawa sie nie odbyla i czeka na wezwanie na kolejna
    rozprawe. Mam juz dwie sprawy z tym bandyta (obie zakonczone
    tak samo), ale w zadnej wyrok sie nie uprawomocnil jeszcze,
    bo czekam na rozprawy apelacyjne. No i jest szansa, ze ta
    bedzie pierwsza, ktora sie zakonczy prawomocnym wyrokiem!
    Tylko chce wiedziec kiedy...
    Sad w sentencji nakazal mu przeproszenie mnie. Jak to wyegzekwowac?
    Czy jak mnie nie przeprosi, to moge wnioskowac o wykonanie
    wyroku wiezienia? Po jakim okresie?
    Bede baaaaardzo wdzieczny za oswiecenie mnie.

    pozdrawiem serdecznie

    Andrzej Garapich
    garapich@_WYWAL_TO_palac.pl

    gdzies przeczytane (nie moje)