  • 1. Data: 2002-03-06 09:37:46
    Temat: Pismo z Rejonowego Zakladu Energetycznego
    Od: w...@j...poprawny (Artur Chodkiewicz)

    Witam.

    Dostalem pismo z RZE o tresci ponizej:
    -----------------
    Dot. protokolu kontroli nr ....

    W dniu 12.02.2002 dokonano u Pana kontrole instalacji elektrycznej i ukladu
    pomiarowego nr ewid. .... podczas, ktorej stwierdzono usterki.
    Na te okolicznosc sporzadzono protokol kontroli nr .....
    W zwiazku z powyzszym polecamy:
    1. dokonac wewnetrznej linii zasilajacej
    2. dokonac likwidacji zabezpieczenia przedlicznikowego nie przystosowanego
    do oplombowania nad ukladem pomiarowym
    3. zainstalowac zabezpieczenie przedlicznikowe 3x25 A przystosowane do
    oplombowania na zewnatrz budynku.
    Podczas modernizacji zalecamy przygotowanie instalacji na zainstalowanie
    ukladu pomiarowego na zewnatrz obiektu.
    Termin wykonania w/w usterek ustala sie do 24.03.2002

    (podpis kierownika oddzialu technicznej obslugi odbiorcow)
    -----------------

    Mam pytanie, czy RZE zgodnie z prawem *nakazuje* mi zmodernizowac instalacje
    elektryczna? Czy zaklad nie powinien we wlasnym zakresie wykonac choc jeden
    z tych punktow? Ewentualnie czy moge sie ubiegac o zwrot kosztow?
    Mieszkam w domu jednorodzinnym.

    --
    Artur Chodkiewicz
    a dot chodkiewicz at asco dot com dot pl

  • 2. Data: 2002-03-06 10:30:58
    Temat: Re: Pismo z Rejonowego Zakladu Energetycznego
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Chodkiewicz" napisał w wiadomości:

    > Witam.
    >
    > Dostalem pismo z RZE o tresci ponizej:
    [...]
> [...]
    > do oplombowania nad ukladem pomiarowym
    > 3. zainstalowac zabezpieczenie przedlicznikowe 3x25 A przystosowane do
    Cwaniaki, plombowanie zabezpieczeń powoduje że jak ci strzeli bezpiecznik to
    niestety bedziesz musiał dzwonić do zakładu energetycznego i prosić o
    wymianę bezpiecznika co niestety może potrwać i też kosztuje. Pomimo że
    linia do licznika jest pod nadzorem zakładu ener. to nie naprawiają jej na
    własny koszt argumentując że jest to wewnętrzna linia zasilająca i kasują
    jak za normalne zlecenie.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-03-06 14:54:31
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > własny koszt argumentując że jest to wewnętrzna linia zasilająca i kasują

    zainstaluj sobie wylaczniko-bezpieczniki (koszt 12 zl od fazy)
    w odpowiedniej puszce z otworem na dzwignie wylaczajace i po klopocie

    moim zdaniem nie maja prawa zmuszac cie do tego
    ja zrobilem cos takiego dla mojej wygody
    juz nie musze wkrecac i wykrecac bezpiecznikow
    ide z latarka i przelaczam dzwignie

    pozdrawiam
    zyga

    --
    Zygmunt M. Zarzecki
    emalia elektroniczna: zygmunt malpa zarzecki kom

  • 4. Data: 2002-03-08 14:15:13
    Od: "WB" <w...@i...pl>

    Zaraz posypia się na mnie gromy
    Linia zasilająca do licznika (WLZ) nie jest pod nadzorem RZE - granicą
    własności są zaciski prądowe na przyłączu (miejsce połączenia WLZ-tu z
    przyłączem napowietrznym lub kablowym - w zależności od sytuacji), a
    plombowanie WLZ-tu i licznika wynika z faktu zabezpieczenia się RZE przed
    potencjalną możliwością kradzierzy energii. Wszelkie roboty konserwacyjne i
    modernizacyjne leżą w gestii właściciela budynku, za wcześniejszym
    powiadomieniem RZE o zerwaniu plomb.
    Co do tzw. wyłączniko - bezpieczników to skonsultuj to z osobą z RZE, która
    będzie sprawdzać wykonanie poleceń (wystarczy telefon do RZE)
    WB

  • 5. Data: 2002-03-08 14:43:56
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Linia zasilająca do licznika (WLZ) nie jest pod nadzorem RZE - granicą
    > własności są zaciski prądowe na przyłączu (miejsce połączenia WLZ-tu z
    > przyłączem napowietrznym lub kablowym - w zależności od sytuacji), a

    czyli instalacja od tych bezpiecznikow nazwijmy "glownych" do ktorych nie
    mam dostepu, bo sa zaplombowane jest moja wlasnoscia - ale do tej
    skrzyneczki sa wlasnoscia z tego wynika - ZE - dobrze rozumuje?

    ania

  • 6. Data: 2002-03-11 07:42:38
    Od: "WB" <w...@i...pl>

> [...]
    > mam dostepu, bo sa zaplombowane jest moja wlasnoscia - ale do tej
    > skrzyneczki sa wlasnoscia z tego wynika - ZE - dobrze rozumuje?

    Witam mój poprzedni post nie doszedł, więc ponawiam odpowiedź.
    W zasadzie całość instalacji, która jest zainstalowana na budynku należy do
    administratora tej posesji, mimo tego, że jest ona zaplombowana przez
    odpowiednie służby ZE (z przyczyn wyjaśnionych przezemnie wcześniej).
    Dokładnej informacji na tenat granicy kompetencji - podziału stron - udzieli
    Ci dział dokunentacji lub technicznej obsługi w danym RZE, lub szef
    posterunku enegetycznego Twojego terenu. Podział storn musi być zawarty w
    nowej umowie na sprzedaż energii elektrycznej, której kopię otrzymujesz.

  • 7. Data: 2002-03-11 10:48:48
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > posterunku enegetycznego Twojego terenu. Podział storn musi być zawarty w
    > nowej umowie na sprzedaż energii elektrycznej, której kopię otrzymujesz.

    nic o tym nie ma
    a problem polega na tym iz nie wiem - albo rozdzielnia nn albo wylaczniki
    glowne 4 budynkow sa u mnie na scianie! tzn ze ze nie ma dostepu do nich bo
    teren jest ogrodzony - i chce ich zmusic do zabrania tego badziewia ode mnie
    z posesji

    ania

  • 8. Data: 2002-03-11 14:03:02
    Od: "WB" <w...@i...pl>

> [...]
    bo
    > teren jest ogrodzony - i chce ich zmusic do zabrania tego badziewia ode

    Witam
    Zapisy dotyczące podziału stron mogą być w pewnym stopniu zunifikowane,
    niemniej jednak w umowach po 2000r muszą być zawarte (zgodnie z przepisami
    wykonawczymi do ustawy prawo energetyczne - musiałbym poszukać, aby dać
    dokładne namiary). Jeżeli chodzi o Twoją sytuację proponuję buś opisała
    dokładny tyz zasilania Twojego domu - rzuć mi to na priv'a wtedy będę mógł
    Ci odpowiedzieć szczegółowo.
    WB