  • 1. Data: 2018-01-08 13:00:24
    Temat: Pijani rowerzyści;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    Wątek na sąsiedniej grupie o rowerach tandem jest
    I tak mnie naszło:
    Policjant zatrzymuje tandema i obaj "rowerzyści" mają promile.
    Pod paragrafy podpadają obaj czy ten z tyłu traktowany jest jako pasażer?
    A jak ten z przodu trzeżwy to ten z tyłu moze jechać "z promilami"?
    ;)

  • 2. Data: 2018-01-08 13:01:28
    Temat: Re: Pijani rowerzyści;)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 13:00, Kris pisze:
> [...]
    > Pod paragrafy podpadają obaj czy ten z tyłu traktowany jest jako pasażer?
    > A jak ten z przodu trzeżwy to ten z tyłu moze jechać "z promilami"?

    Jak ten z tyłu pedałuje, to też kieruje.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-01-08 13:13:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 13:01, Liwiusz pisze:

    > Jak ten z tyłu pedałuje, to też kieruje.

    Jakaś nowa komornicza definicja kierowania?
    Jak mnie drogówka zatrzyma to im powiem żeby silnik skontrolowali.
    Wszak on "też kieruje". :-)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-01-08 13:17:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 13:13, RadoslawF pisze:

    > Jakaś nowa komornicza definicja kierowania?

    Tak wynikało jak kiedyś analizowałem literaturę. W końcu "wprawia w
    ruch". A zastanawiałem się, jak się ma sprawa tych barów, co to
    dziesięciu siedzi, pije piwo i pedałuje, a jeden trzeźwy z przodu kieruje.

    > Jak mnie drogówka zatrzyma to im powiem żeby silnik skontrolowali.
    > Wszak on "też kieruje".  :-)

    Zła analogia. Ale jak ci pijany pasażer będzie na akcelelator naciskać,
    to już można uznać, że bierze udział w prowadzeniu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-01-08 16:20:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-01-18 o 13:01, Liwiusz pisze:
    > Jak ten z tyłu pedałuje, to też kieruje.

    Bo ja wiem? W wypadku motocykla z tego co pamiętam jest zapis, że
    nietrzeźwego można tylko w koszu wozić. Spotkałeś się z takim zapisem
    dla roweru? Bo uznanie za kierującego faceta tylko z tego powodu, ze
    macha nogami niespecjalnie mnie przekonuje.

  • 6. Data: 2018-01-08 16:23:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > dla roweru? Bo uznanie za kierującego faceta tylko z tego powodu, ze
    > macha nogami niespecjalnie mnie przekonuje.

    Cóż to za argumentacja? Jak mnie złapiesz pijanego prowadzącego
    samochód, to mogę się tłumaczyć, że ja tylko nogami i rękami macham?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-01-08 16:25:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 16:20:47 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik
    napisał:

> [...]
    > dla roweru? Bo uznanie za kierującego faceta tylko z tego powodu, ze
    > macha nogami niespecjalnie mnie przekonuje.
    A jak nogami macha pijany z przodu a trzeźwy nogami macha z tyłu na tandemia to który
    pod paragrafy(i jakie) podpada?

  • 8. Data: 2018-01-08 16:54:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-01-18 o 16:23, Liwiusz pisze:

    > Cóż to za argumentacja? Jak mnie złapiesz pijanego prowadzącego
    > samochód, to mogę się tłumaczyć, że ja tylko nogami i rękami macham?

    W wypadku samochodu wiadomo, że kierującym jest ten, co za kierownicą.
    Ale rower - tandem ma dwa miejsca. Ten z tyłu nie jest na pewno
    kierującym, choć art. 45 ust. 2 pkt. 2 zabrania przewożenia takiego
    pasażera - również na rowerze. Skoro przepis mówi o pasażerze, no to
    widać ustawodawca za kierującego tego z tyłu nie uznaje. To ma w mojej
    ocenie takie skutki, że o ile można mandatem ukarać kierującego (tego z
    przodu) za przewożenie pijanego, to tego z tylu zaprowadzenie pojazdu
    pod wpływem już nie. Ale może masz jakiś inny pomysł, bo temat ciekawy.

  • 9. Data: 2018-01-08 16:57:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-01-18 o 16:25, Kris pisze:

    > A jak nogami macha pijany z przodu a trzeźwy nogami macha z tyłu na tandemia to
    który pod paragrafy(i jakie) podpada?

    No to temu z przodu można zabrać uprawnienia, bo jest kierującym -
    przynajmniej na chwile obecną tak mi się wydaje. Co więcej tego
    trzeźwego chyba ukarać za pozostawanie pod wpływem kierującego już nie
    można.

  • 10. Data: 2018-01-08 16:57:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W wypadku samochodu wiadomo, że kierującym jest ten, co za kierownicą.

    Czyli jako pijany jak będę prowadzić z tylnego fotela, to jestem niewinny?

    > Ale rower - tandem ma dwa miejsca. Ten z tyłu nie jest na pewno
    > kierującym, choć art. 45 ust. 2 pkt. 2 zabrania przewożenia takiego

    Czyli robimy rower kierowany z tyłu, i można jeździć po pijaku?

    --
    Liwiusz