  • 1. Data: 2006-06-12 17:44:25
    Temat: Parking - odległość od budynku mieszkalnego - altualne przepisy
    Od: darius <d...@g...pl>

    Wspólnota sąsiadująca z naszym budynkiem właśnie robi sobie prace
    likwidujące chodnik i częśc trawnika jaka dzieli nas od parkingu. Dzięki
    czemu parking teraz bliżej naszych okien.

    Jaka jest obecnie dozwolona minimalna odległość parkignu od budynku
    mieszkalnego? (znalazłem na liście info o 7 m, ale czy to jest nadal
    aktualne?)

    I jeszcze jedno, czy taki parking musi być oddzielony krawężnikiem?
    Bo robią to tak, ze po prostu ukłądają inny kolor kostki i obawiam się,
    że ich tłumaczenie będzie takie, że nic sie nie zmieniło bo niby obszar
    parkingu jest wydzielony (kolorkami :-))

    Proszę o podanie podstawy prawnej.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-06-13 01:02:53
    Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm>

    W wiadomości:448da0c9$0$22600$f...@m...aster.pl,
    darius <d...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > się, że ich tłumaczenie będzie takie, że nic sie nie zmieniło bo niby
    > obszar parkingu jest wydzielony (kolorkami :-))

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych,
    jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
    z dnia 2002-04-12 r. (Dz.U. 2002 Nr 75, poz. 690)
    zmiany: Dz.U. 2004 Nr 109, poz. 1156, Dz.U. 2003 Nr 33, poz. 270

    § 19. 1. Odległość wydzielonych miejsc postojowych, w tym również
    zadaszonych, lub otwartego garażu wielopoziomowego dla samochodów osobowych
    od okien pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi w budynku
    mieszkalnym, budynku zamieszkania zbiorowego, z wyjątkiem hotelu, budynku
    opieki zdrowotnej, oświaty i wychowania, a także od placu zabaw i boiska dla
    dzieci i młodzieży, nie może być mniejsza niż:

    1) 7 m - w przypadku 4 stanowisk włącznie,
    2) 10 m - w przypadku 5 do 60 stanowisk włącznie,
    3) 20 m - w przypadku większej liczby stanowisk, z uwzględnieniem § 276 ust.
    1.

    2. Odległość wydzielonych miejsc postojowych lub otwartego garażu
    wielopoziomowego dla samochodów osobowych od granicy działki budowlanej nie
    może być mniejsza niż:
    1) 3 m - w przypadku 4 stanowisk włącznie,
    2) 6 m - w przypadku 5-60 stanowisk włącznie,
    3) 16 m - w przypadku większej liczby stanowisk.

    3. Odległości, o których mowa w ust. 1 i 2, stosuje się do sytuowania
    wjazdów do zamkniętego garażu w stosunku do okien budynku opieki zdrowotnej,
    oświaty i wychowania, a także placów zabaw i boisk dla dzieci i młodzieży.
    4. Zachowanie odległości, o których mowa w ust. 1 i 2, nie jest wymagane
    przy sytuowaniu miejsc postojowych między liniami rozgraniczającymi ulicę.

    O krawężniku nie szukałam, ale możesz spróbować poszukać w okolicznych
    paragrafach.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Miłość prawdziwa zaczyna się wówczas,