  • 1. Data: 2002-11-07 08:46:29
    Temat: Palenie w miejscu pracy
    Od: "Echo" <9...@w...pl>

    Witam!Mam taki - dosyć uciążliwy dla mnie problem.
    Pracuję w służbie zdrowia. W miejscu miojej pracy większość osób intensywnie
    pali papierosy. Jak do tej pory dosyć cierpliwiwe to znosiłem. Jednak jak
    tak dalej pójdzie, tobędzie kiepsko.
    Palą papierosy koledzy w naszej wspólnej dyżurce, na korytarzach, w sali
    telewizyjnej i w innych pomioeszczeniach miejsca pracy. Pali mój kierownik,
    dyrektor, lekarze, pielęgniarki, kierowcy, sanitariusze...
    Nie znam się na prawie, dla tego chciałem prosić o radę:
    co z tym można zrobić?
    Czy istnieją przepisy regulujące palenie papierosów w miejscu pracy - a
    zwłaszcza w tak specyficznym miejscu jakim jest zakład służby zdrowia.

    Pracowałem w kilku miejscach, ale tutaj ten problem jest największy.
    Zwłaszcza, że żadne pomieszczenie nie jest właściwie wolne od dymu.

    Co z tym można zrobić? I jaka metodas będzie najskuteczniejsza? Prawo,
    perswazja czy jeszcze coś innego?

    Z góry dziękuję za pomoc i uwagi.
    Pozdrawiam!
    E.

  • 2. Data: 2002-11-07 09:03:49
    Temat: Re: Palenie w miejscu pracy
    Od: "Natalia Slowik - www.beep.pl" <n...@b...pl>

    Użytkownik "Echo" <9...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zwłaszcza, że żadne pomieszczenie nie jest właściwie wolne od dymu.
    >
    > Co z tym można zrobić? I jaka metodas będzie najskuteczniejsza? Prawo,

    Jak dobrze pamietam nei istnieja regulacje dotyczace palenia papierosow,
    przeciwnie co do alkoholu. Poruszylam ten temat na grupie savoir - vivire pt
    " trucizna" proponuje dolaczyc sie do rozmowy i znalesc tam pewne informacje
    i opinie. Pozdrawiam.

    --
    Natalia Slowik,
    Hosting lepszy niz miod! Kliknij, skosztuj slodyczy!

  • 3. Data: 2002-11-07 09:23:55
    Od: "Echo" <9...@w...pl>

    Użytkownik "Natalia Slowik - www.beep.pl" <n...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:aqdaak$5l9$1@news2.tpi.pl...

    [ciach]
> [...]
    >
    > --
    > Natalia Slowik,
    > Hosting lepszy niz miod! Kliknij, skosztuj slodyczy!

    Nie, nie. Nie o to mi chodzi. Kiedyś obiło mi się o uszy, że są przepisy to
    regulujące. Zwłaszcza w służbie zdrowia. Ale to tylko dalekie echo, którego
    nie potrafię umiejscowić.
    E.

  • 4. Data: 2002-11-07 09:30:37
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <aqdaak$5l9$1@news2.tpi.pl>, Natalia Slowik - www.beep.pl wrote:
    > Użytkownik "Echo" <9...@w...pl> napisał w wiadomości
    > intensywnie
    > Jak dobrze pamietam nei istnieja regulacje dotyczace palenia papierosow,

    Oj oj oj, a juz dla złużby zdrowia to OJ w ogóle:

    Dz.U. Nr.10, poz.55 z 30.01.1996

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/tyt0823.html
    Art. 5. 1. Zabrania si palenia wyrobów tytoniowych poza pomieszczeniami
    wyodrbnionymi i odpowiednio przystosowanymi:
    1) w zakadach opieki zdrowotnej, z zastrzeeniem ust. 2,
    2) w szkoach i placówkach owiatowo-wychowawczych,
    3) w pomieszczeniach zakadów pracy oraz innych obiektów uytecznoci
    publicznej, a w maych, jednoizbowych lokalach gastronomicznych - poza
    wyranie wyodrbnionymi miejscami.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2002-11-07 10:02:26
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Natalia Slowik - www.beep.pl wrote:

    > Jak dobrze pamietam nei istnieja regulacje dotyczace palenia papierosow,
    [...]

    Nie zgadzam sie z tym.
    Jakies 1,5 - 2 mies. temu byla na tej grupie podobna dyskusja.
    Wowczas padly glosy, ze w kazdym zakladzie pracy kierownik
    ma _obowiazek_ wyznaczyc pomieszczenia na "palarnie" itp.
    Glosy byly poparte numerkami z ustaw. Niestety teraz ich nie
    pamietam. Zalecam przeszukanie archiwum grupy.

    pozdrawiam - tan

    -------------------------
    chcesz do mnie napisac
    wytnij "nos." z adresu:
    t...@n...o2.pl
    -------------------------

  • 6. Data: 2002-11-07 10:56:35
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

> [...]
    > Glosy byly poparte numerkami z ustaw. Niestety teraz ich nie
    > pamietam. Zalecam przeszukanie archiwum grupy.

    Czy może to oznaczać, że wyznaczenie palarni poaz budynkiem jest niezgodne z
    prawem ? Tak jest w mojej firmie... i jako niepalącemu mi to odpowiada.

    Maras

  • 7. Data: 2002-11-07 12:08:00
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    On Thu, 7 Nov 2002 10:03:49 +0100, Natalia Slowik - www.beep.pl wrote:

    > Użytkownik "Echo" <9...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak dobrze pamietam nei istnieja regulacje dotyczace palenia papierosow,
    > przeciwnie co do alkoholu.

    Czy coś Ci się nie pomerdało przypadkiem?
    Ty "latasz" po przystankach autobusowych,a ten pan pisze o papierosach w
    pracy.
    To, że lubisz sobie wypić,to nie oznacza,że wolno pić alkohol wszędzie.

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2002-11-07 22:30:08
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Ustawa z dnia 9 listopada 1995 r.
    o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu
    i wyrobów tytoniowych.
    (Dz.U. nr 10 z 1996 r. z późn. zm.)
    (zawiera też przepisy karne - podane tu postępowanie
    jest kwalifikowane jako wykroczenie)