  • 1. Data: 2003-08-18 22:07:38
    Temat: PZU - wyplata odszkodowania a VAT
    Od: "Blyskacz" <b...@w...pl>

    Witam

    Na pl.misc.samochody przeczytalem nastepujaca informacje :
    "Sąd Najwyższy uważa, że odszkodowania wypłacane z polisy odpowiedzialności
    cywilnej przez zakłady ubezpieczeniowe powinny zawierać także VAT, gdyż
    podatek ten jest elementem cenotwórczym

    Niedawne orzeczenie sądu ma bardzo duże znaczenie dla właścicieli rozbitych
    samochodów, którzy decydują się na wzięcie w gotówce odszkodowania od
    ubezpieczyciela i naprawę samochodu we własnym zakresie.
    /.../
    Orzeczenie ma sygnaturę IV CKN 385/01 "

    Mam do szanownej grupy nastepujace pytanie : Jakie to ma bezposrednie
    przelozenie na mnie ? tak sie
    sklada ze w czwartek pewna mila pani poderwala mnie "na stluczke" i
    zaparkowala w moim samochodzie (bezsporna wina kierowniczki ) ... udalismy
    sie razem do pzu gdzie dopelnilismy
    formalnosci i otrzymalem kalkulacje naprawy - oczywiscie zdecydowalem sie na
    wersje gotowkowa. Pojutrze mam pojawic sie tam w celu zakonczenia sprawy...
    i teraz pytanie : W jaki sposob moge wyciagnac od nich ten VAT ?? bylo nie
    bylo 200zl piechota nie chodzi...
    dodam, ze w "Informacji o zapisach kalkulacji kosztow napray pojazdu " ktora
    podpisalem w pzu jest nastepujacy zapis :
    "W razie rozliczenia szkody na podstawie rachunkow potwierdzajacych
    wykonanie technicznie i ekonomicznie uzasadnionej naprawy, wartosc
    jednoznacznie zidentyfikowanych czesci zamiennych i robocizny okreslone w
    kalkulacji sporzadzonej przez PZU SA, moga ulec zwiekszeniu o podatek VAT
    ale tylko wowczas jezeli nie jest Pan/Pani uprawniona do jego odliczenia w
    zwiazku z prowadzona dzialalnoscia gospodarcza. "

    prosze o porady jak rozmawiac z ubezpieczycielem i czy jest realna szansa na
    otrzymanie pelnej kwoty ( z VAT) ?

    pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2003-08-18 22:18:30
    Temat: Re: PZU - wyplata odszkodowania a VAT
    Od: "r21" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Blyskacz" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale tylko wowczas jezeli nie jest Pan/Pani uprawniona do jego odliczenia w
    > zwiazku z prowadzona dzialalnoscia gospodarcza. "

    prawdopodobnie w pzu tak jak i w innych firmach obowiazuje druk deklaracji
    czy auto masz wciagniete w EŚT wiec jesli zaznaczysz w ww deklaracji ze nie
    przysluguje ci prawo do odliczenia podatku naliczonego przy kosztach naprawy
    to nic nie stoi na przeszskodzie abys ww podatek otrzymal przy wyplacie
    odszkodowania:)

    pozdro:))

  • 3. Data: 2003-08-19 07:17:44
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "r21" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > przysluguje ci prawo do odliczenia podatku naliczonego przy kosztach

    VAT od kosztów naprawy odliczasz, jeśli jesteś VATowcem nawet gdu jest to
    auto osobowe.
    VATu nie odliczasz tylko od zakupu samochodu osobowego i paliwa do niego.

    Kuba

  • 4. Data: 2003-08-20 11:12:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik XYZ napisał:

> [...]
    > auto osobowe.
    > VATu nie odliczasz tylko od zakupu samochodu osobowego i paliwa do niego.

    A to była wypłata z AC ubezpieczonego czy z OC sprawcy, bo mi umkneło?

    Bo gdy np. jest wypłata z OC sprawcy a samochód
    ubezpieczonego/poszkodowanego nie miał wykupionej policy AC do koszty
    naprawy nie sa KUP i VATu nie mozna odliczyc, a więc nalezy sie wypłata
    brutto.

    To tak w kwesti uzupełnienia, że nie tylko paliwo i zakup samego
    samochodu osobowego wyłaczają odliczenie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl