  • 1. Data: 2002-01-11 09:58:30
    Temat: PODPIS ELEKTRONICZNY ::::::::::: SZKOLENIE !!! - NIE PRZEGAP TEGO ::::::::::
    Od: "CENTRUM ROZWOJU RACHUNKOWOŚCI I FINANSÓW" <c...@c...com.pl>

    CELEM SZKOLENIA jest zapoznanie uczestników z kluczowymi zagadnieniami
    prawnymi dotyczącymi podpisu elektronicznego, metod i korzyści płynących z
    jego zastosowania. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z warunkami uznawania
    polskich podpisów na terytorium UE, dowiedzą się o skutkach prawnych
    znakowania czasem, otrzymają także odpowiedź na pytanie co to jest
    Certyfikat elektroniczny i jakie powinien on spełniać wymagania.

    WYKŁADOWCY: Jarosław Mojsieniuk, Wiesław Paluszyński
    NAJBLIŻSZY TERMIN: 25 stycznia 2002
    CZAS TRWANIA: 8 godzin
    MIEJSCE: Warszawa

    PROGRAM:
    Prawne podstawy stosowania podpisu elektronicznego
    1. Podstawowe pojęcia :podpis elektroniczny, bezpieczny podpis elektroniczny
    (zaawansowany,kwalifikowany), weryfikacja podpisu elektronicznego
    ,certyfikat kwalifikowany, kwalifikowany podmiot świadczący usługi
    certyfikacyjne, dokument elektroniczny, bankowy dokument elektroniczny.
    2. Skutki prawne stosowania podpisu elektronicznego i bezpiecznego podpisu
    elektronicznego na tle ustawy i zmian do kodeksu cywilnego.
    3. Możliwości prawne zastosowania bezpiecznego
    podpisu elektronicznego
    4. Skutki prawne "znakowania czasem".
    5. Warunki prawne wydawania certyfikatów kwalifikowanych (świadczenia usług
    certyfikacyjnych)
    6. Ustawa o podpisie elektronicznym na tle prawa polskiego i prawa Unii
    Europejskiej:
    7. Techniczne sposoby realizacji podpisu elektronicznego, w aspekcie
    neutralności technologicznej ustawy.
    8. Podstawowe pojęcia z zakresu kryptografii i stosowanych algorytmów.
    9. Jak stosujemy kryptografię w budowie Infrastruktury Klucza Publicznego,
    dlaczego jest ona niezbędna.
    10. Podstawowe pojęcia związane z Podpisem elektronicznym, takie jak
    integralność, uwierzytelnienie, poufność.
    11.Certyfikat elektroniczny, co to jest, jakie powinien spełniać wymagania.
    12.Centrum Certyfikacji, podstawowe zadania i obowiązki podmiotów
    świadczących usługi certyfikacyjne.
    13.Kodeks Postępowania Certyfikacyjnego, polityki certyfikacji - zasady
    tworzenia, określanie wymagań, zastosowanie.
    14.Podstawowe wymogi bezpieczeństwa.
    15.Oprogramowanie i sprzęt stosowany dla składania podpisu elektronicznego,
    dostępne na rynku rozwiązania i dostawcy usług certyfikacyjnych.
    16.Praktyczny pokaz stosowania podpisu elektronicznego.

    BLIŻSZE INFORMACJE:

    CRRiF
    Piotr Łyżeń
    tel: (46) 833 53 58, fax: (46) 833 53 71
    e-mail: p...@c...com.pl

    ODWIEDZ NASZĄ STRONE: WWW.CKL.COM.PL

  • 2. Data: 2002-01-11 10:14:45
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    "CENTRUM ROZWOJU RACHUNKOWOŚCI I FINANSÓW" <c...@c...com.pl> wrote in
    message news:a1mcv2$qj2$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > znakowania czasem, otrzymają także odpowiedź na pytanie co to jest
    > Certyfikat elektroniczny i jakie powinien on spełniać wymagania.

    Zapomnieliscie napisac ze Cena: 1100,00 PLN
    a z tym wszystkim o czym wyzej piszecie, to zapoznac sie mozna chociazby na
    http://www.vagla.pl/podpis/ czy na http://www.ipsec/podpis/ hmmm...
    przy czym nie wyda sie wiecej niz za polaczenie z 0202122 (jesli aqratktos
    uzywa)

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 3. Data: 2002-01-11 16:18:04
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    BTW:
    http://www.vagla.pl/skrypts/podpis_szkolenie.htm
    ;)

  • 4. Data: 2002-01-11 17:23:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    "CENTRUM ROZWOJU RACHUNKOWOŚCI I FINANSÓW" wrote:

    > PROGRAM:
    > Prawne podstawy stosowania podpisu elektronicznego
    > 1. Podstawowe pojęcia :podpis elektroniczny, bezpieczny podpis elektroniczny

    Tak naprawde, to jest to bardzo niebezpieczny podpis elektroniczny.
    Dlatego niebezpieczny, ze stwarza u nieswiadomego uzytkownika falszywe
    poczucie bezpieczenstwa. Brak zaufania do takiego podpisu wynika stad,
    ze jest on generowany przez Urzad, ktory posiada kopie tzw. klucza
    prywatnego, ktory powinien byc w posiadaniu tylko i wylacznie osoby na
    ktora jest wystawiony. Jezeli nawet nie posiada, to generuje. Juz to
    wystarcza, zeby nie wierzyc Urzedowi. Zawsze istnieje
    prawdopodobienstwo, ze ktos tam zostanie przekupiony. To jest taka sama
    sytuacja, jak trzymanie w Jakims Waznym Urzedzie setek
    nieponumerowanych kartek podpisanych in blanco tradycyjnym podpisem.
    Polskie ustawy o podpisie elektronicznym sa juz od momentu powstania
    projektow niegodne zaufania. A tym bardziej po ich podpisaniu. Skoro
    mozna cos zrobic bezpiecznie, to dlaczego robi sie to tak, ze stwarza
    sie mozliwosc naduzyc?
    Nazwisk doradcow nie pamietam. Ale jezeli to sa tacy "fachowcy" jak
    Dyrektor Pionu Bezpieczeństwa Transakcji Ekonomicznych TP Internet, pan
    Paluszyński, ktory latem 2001 w wywiadzie radiowym wykazal sie
    kompromitujaca jego pozycje niewiedza, to nic dziwnego, ze efekty
    ichpracy sa takie a nie inne.

    W cywilizowanych spoleczenstwach Urzedy Certyfikacji sluza tylko do
    przechowywania tzw klucza publicznego, ktory jest dostepny dla
    wszystkich, czy ewentualnie do weryfikacji podpisu i potwierdzenia go
    powaga wlasnego urzedu. To nie sa moje pobozne zyczenia. To sa fakty.
    Tak sie to robi.
    Z technicznego punktu widzenia nie ma znaczenia to, ze Urzad dostanie
    wygenerowany przez nas klucz. Z powodow bezpieczenstwa jest to jedyny
    prawidlowy sposob. Nie bede mial nigdy zaufania do podpisu, ktory
    chociaz na ulamek sekundy byl w innych rekach/komputerze.
    Niech mottem beda slowa Kevina Mitnicka:
    In God we trust. Everybody else is suspect.

    Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993