  • 1. Data: 2022-05-28 15:05:41
    Temat: Oplata za smieci
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pani wysyła około 20 maja do administracji, że jej mieszkanie stoi puste.
    Administracja odpisuje, że na zmianę opłaty eksploatacyjnej za maj już za późno i że
    skoryguje opłaty od czerwca.
    Czyli Pani w plecy 85 zł.
    Są jakieś ustawowe terminy?

  • 2. Data: 2022-05-28 20:31:12
    Temat: Re: Oplata za smieci
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-05-28 o 15:05, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Administracja odpisuje, że na zmianę opłaty eksploatacyjnej za maj już
    > za późno i że skoryguje opłaty od czerwca.

    Jaka Pani, jeśli nie stać ją na 85zł?

  • 3. Data: 2022-05-28 23:34:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.05.2022 o 15:05, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Administracja odpisuje, że na zmianę opłaty eksploatacyjnej za maj już
    > za późno i że skoryguje opłaty od czerwca.

    Trzeba by zajrzeć do lokalnego prawa danego miasta. Opłata od śmieciu de
    facto ostatecznie trafia do samorządu, więc w uchwale miasta / gminy /
    dzielnicy będą te terminy. Administracja musi zmienić deklaracje wiciową.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-05-29 13:37:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 28 maja 2022 o 15:06:03 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > Administracja odpisuje, że na zmianę opłaty eksploatacyjnej za maj już za późno i

    Szkoda, że nie trzeba przy tym oddać kluczy.

  • 5. Data: 2022-05-29 14:54:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Widocznie wystarcza zerowy odczyt liczników wody.

    -----

  • 6. Data: 2022-05-29 14:59:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Trochę to pokręcone:
    https://warszawa19115.pl/-/oplata-za-gospodarowanie-
    odpadami-komunalnymi
    - trudno zrozumieć, czym skutkuje złożenie deklaracji 20 (a nie najpóźniej 14.) dnia
    miesiąca :-(.

    -----

  • 7. Data: 2022-05-29 16:57:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Szkoda, że nie trzeba przy tym oddać kluczy.

    Czemu? Szkoda to że nie można wynająć, choćby po kosztach żeby w razie
    "zalęgniecia" się lokatora nie być w ciemnej dupie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2022-05-30 14:11:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 29 maja 2022 o 14:59:36 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    odpadami-komunalnymi
    > - trudno zrozumieć, czym skutkuje złożenie deklaracji 20 (a nie najpóźniej 14.)

    Hmm, opieram się na sekcji "uwagi", uchwały czytać mi się nie chce.
    Z tego wprost wynika, że nawet jak mieszkasz przez jeden dzień w miesiącu, to płacisz
    za cały miesiąc.
    Więc żadna różnica, którego dnia złożysz, ważne, co wpisałeś.
    Jeśli przykładowa pani wpisała, że od 20 maja puste, to za maj i tak zapłacić musi.
    Jak wpisała, że od 1 maja puste (ale wysłała 20) - to może rzeczywiście
    spółdzielnia/wspólnota jej opłaty za maj
    nie skoryguje, bo płaci się do 10, choć w sumie powinni zrobić tak, że będzie miała
    te 85zł nadpłaty.
    Z drugiej strony terminów należy pilnować, bo potem co, nagle się komuś przypomni, że
    mu mieszkanie
    od stycznia stoi puste (od 3 lat się nie da, bo się sposób naliczania zmieniał ;) i
    ile trzeba będzie korygować?
    Albo może jest tak, że jak już miastu zapłacone, to zwrotów nie ma.

    A nie, przecież wyraźnie napisane, że masz w ciągu 14 dni zawiadomić, jak się coś
    zmieniło, więc wszystko jasne.
    Jak wyślesz 20 maja, że od 1 maja nikt nie mieszka, to możesz sobie tym równie dobrze
    podetrzeć - efektywnie zawiadamiasz, że nikt nie mieszka od 6 maja - a skoro mieszkał
    od 1 do 5, to się należy opłata śmieciowa za cały miesiąc.

  • 9. Data: 2022-05-30 14:12:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 29 maja 2022 o 16:57:37 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > Czemu? Szkoda to że nie można wynająć, choćby po kosztach żeby w razie
    > "zalęgniecia" się lokatora nie być w ciemnej dupie.

    Trzeba wynajmować komuś mającemu DG i podpisać umowę na wynajem na prowadzenie DG
    (inna sprawa, że lokal mieszkalny to pewnie można tak wynająć, ale nie wolno).
    Jak po kosztach chcesz to na pewno kogoś takiego znajdziesz.

  • 10. Data: 2022-05-30 14:36:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 29 maja 2022 o 14:54:24 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Widocznie wystarcza zerowy odczyt liczników wody.

    Ciekawe, czy teraz ktoś to sprawdzi.
    Ew. komisyjne plomby na zamkniętych zaworach (niestety nie ma zaworów od kanalizacji
    ;)
    oraz "klatkowych" bezpiecznikach od prądu ;>
    Tu widać kolejny plus metody "od zużycia wody" - sprawdza się samo.
    Inna sprawa, że dla mnie z ryczałtu wychodzi taniej, a jakbym oszukiwał, to byłoby
    jeszcze taniej ;>

    Porównywałem sobie koszty z "materiałów na zebranie" wspólnoty od 2017 i wyszło za
    śmieci tak:
    - 2017, 2018, 2019 - niecałe 31k (160 mieszkań, 10 usługowych)
    - 2020 - 120k (widać trochę "stało puste")
    - 2021 - 170k
    Coś koło 170k wychodzi też jako prognoza na 2022 - chyba że znów część będzie "stała
    puste".
    Ciekawe, gdzie się podziewa ta kasa?

    O właśnie, taka ryczałtowa opłata za śmieci - oczywiście bez możliwości "stoi puste"
    - to może być coś w rodzaju podatku katastralnego, takiego typu pogłównego ;>
    Zdecydowanie więcej z tego będzie niż z podatku od nieruchomości od mieszkań - a
    nawet od garaży (oczywiście tych będących lokalami wydzielonymi, a nie "częściami
    wspólnymi" - fajną sprawą jest sprzedawanie takiej "części wspólnej").

    Warszawskie "centrum" obsługi podatnika w tym roku też pomyślało i dopiero teraz
    wysyła decyzje, zamiast działać
    pro-epidemicznie i kazać ludziom tłoczyć się na pocztach w szczycie sezonu
    grypowo-covidowego.
    Ale podatku od komórki nadal mi nie naliczyli - pewnie zgubili formularz przy
    przenosinach z urzędu mokotowa
    do tego "centrum".
    Cóż, ja kopię z przybitym "wpłynęło" mam - najwyżej jak będę sprzedawał, to zapłacę
    za 5 lat wstecz (o ile nie wydłużą - a może już wydłużyli?).