  • 1. Data: 2002-01-20 11:15:58
    Temat: Okres wypowiedzenia przy wynajmie.
    Od: Jan Słupicki <j...@p...pl>

    Wyczytałem, że przy wynajęciu mieszkania okres
    wypowiedzenia umowy najmu przez najemce
    wynosi 1,3 lub 6 miesięcy w zależności od przyczyny.
    Niestety nie wiem o jakie przyczyny może chodzić.
    Chcę wynająć mieszkanie i chciałbym mieć jasność
    jak szybko będę mógł zrezygnować z mieszkania
    (ta nowa ustawa z 3 letnim minimalnym okresem
    trwania jakoś nie ułatwia mi życia :-).

    --
    Jan Słupicki

  • 2. Data: 2002-01-27 09:50:17
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia przy wynajmie.
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Jan Słupicki" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chcę wynająć mieszkanie i chciałbym mieć jasność
    > jak szybko będę mógł zrezygnować z mieszkania
    > (ta nowa ustawa z 3 letnim minimalnym okresem

    Odpowiedzi szukaj raczej w KC. Okres wypowiedzenia jest zależny od częstotliwości
    płacenia czynszu. Przy czynszu płaconym co miesiąc okres wypowiedzena wynosi 30 dni.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-01-27 11:22:38
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    Jarosław Lech wrote:

> [...]
    częstotliwości płacenia czynszu. Przy czynszu płaconym co miesiąc okres wypowiedzena

    To przy jakiej platnosci jest 3 lata ?
    btw
    miesieczne platnosci to jest przeciez standard
    chyba cos pokreciles.
    3-letni okres najmu to wlasnie jest ta nowela, a terminy platnosci
    czynszu nie maja nic do tego.

    Przyczytaj raz jeszcze o zmianach.
    Te terminy wypowiedzenia 3 miesiace itp. dotycza wypowiedzenia z winy
    najemcy, gdy nie oplaca czynszu przez 3 kolejne miesiace.

  • 4. Data: 2002-01-28 17:36:50
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Te terminy wypowiedzenia 3 miesiace itp. dotycza wypowiedzenia z winy
    > najemcy, gdy nie oplaca czynszu przez 3 kolejne miesiace.

    Odwal się Expert. Przeczytaj w KC a nie zawracaj dupy.

  • 5. Data: 2002-01-28 17:50:40
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    Odwal się Expert. Przeczytaj w KC a nie zawracaj dupy.

    ===========
    A gwoli ścisłości art. 673 KC. W ustawie o ochronie praw lokatorów nie ma nic na
    ten temat, bo reguluje to wystarczająco KC.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2002-01-28 18:06:54
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    > Odwal się Expert. Przeczytaj w KC a nie zawracaj dupy.
    >
    > ===========
    > A gwoli ścisłości art. 673 KC. W ustawie o ochronie praw lokatorów nie ma nic
    na ten temat, bo reguluje to wystarczająco KC.

    Lepiej poczytaj

    Art. 5. 1. Umowa o odpłatne używanie lokalu, z wyjątkiem lokalu
    socjalnego, może być zawarta na czas nieoznaczony lub na
    czas oznaczony nie krótszy niż 3 lata.

    2. W razie zawarcia umowy na czas krótszy niż 3 lata umowę uważa się za
    zawartą na czas nieoznaczony.

    Gdy umowa jest zawarta na czas oznaczony 12 miesiecy, to albo jest
    niewazna, albo jest zawarta na czas oznaczony nie krotszy niz 3 lata.
    A gdy jest zawarta na okres krotszy niz 3 lata to jest uwazana za
    zawarta na czas nieoznaczony.

    Czyli umowa zawarta na czas oznaczony krotszy od 3 lat staje sie
    jednoczesnie umowa zawarta na czas nieoznaczony, ale i nie krotszy niz 3
    lata.

    Jacek

  • 7. Data: 2002-01-29 07:16:36
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

> [...]
    >
    > Czyli umowa zawarta na czas oznaczony krotszy od 3 lat staje sie
    > jednoczesnie umowa zawarta na czas nieoznaczony, ale i nie krotszy niz 3

    I po cholerę te wywody? Co one mają wspólnego z pytaniem o okresy wypowiedzenia?
    Jaki związek z okresem obowiązywania umowy ma okres wypowiedzenia przez najemcę
    lokalu, skoro KC mówi, że jest on zależny od częstotliwości płacenia czynszu?
    Expert - na drzewo!

    Jarosław Lech
    j...@a...net.pl
    j...@v...pl

  • 8. Data: 2002-01-29 11:48:19
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    Jarosław Lech wrote:

> [...]
    przez najemcę lokalu, skoro KC mówi, że jest on zależny od częstotliwości płacenia

    Jestes zbyt wulgarny zebym tracil czas na kontakt z toba.
    Ale jest w internecie nowa ustawa, ktora reguluje okresy wypowiedzenia
    najmu.
    Kto nie jest leniwy to ja przeczyta.
    btw
    KC tez jest ustawa.

    "
    3. Właściciel lokalu, w którym czynsz jest niższy niż 3 proc. wartości
    odtworzeniowej lokalu, może wypowiedzieć stosunek
    najmu:

    1) z zachowaniem sześciomiesięcznego terminu wypowiedzenia z powodu
    niezamieszkiwania najemcy przez okres dłuższy niż
    12 miesięcy,

    2) z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia, na koniec miesiąca
    kalendarzowego, osobie, której przysługuje tytuł
    prawny do innego lokalu położonego w tej samej lub w pobliskiej
    miejscowości, a lokator może używać tego lokalu, o ile lokal
    ten spełnia warunki przewidziane dla lokalu zamiennego.

    4. Nie później niż na pół roku naprzód, na koniec miesiąca
    kalendarzowego, właściciel może wypowiedzieć stosunek prawny,
    o ile zamierza zamieszkać w należącym do niego lokalu, jeżeli lokatorowi
    przysługuje tytuł do lokalu, w którym może
    zamieszkać w warunkach takich, jakby otrzymał lokal zamienny, lub jeżeli
    właściciel dostarczy mu lokal zamienny. W lokalu
    zamiennym wysokość czynszu i opłat, z wyjątkiem opłat niezależnych od
    właściciela, musi uwzględniać stosunek powierzchni i
    wyposażenia lokalu zamiennego do lokalu zwalnianego.

    5. Nie później niż na 3 lata naprzód, na koniec miesiąca kalendarzowego,
    właściciel może wypowiedzieć stosunek prawny
    lokatorowi, o ile zamierza zamieszkać w należącym do niego lokalu, a nie
    dostarcza mu lokalu zamiennego i lokatorowi nie
    przysługuje prawo do lokalu, o którym mowa w ust. 4.
    "

    EOF