  • 1. Data: 2014-11-26 16:42:11
    Temat: Odstąpienie od umowy deweloperskiej
    Od: fifak <f...@o...pl>

    We wczesnej fazie budowy budynku podpisałem umowę deweloperską, niestety
    po pół roku przekonałem się że mieszkanie wygląda inaczej niż to sobie
    wyobrażałem a właściwie trafiłem po prostu na lepszą ofertę w innym rejonie.

    Płatności były takie: 20% gotówką po podpisaniu i 80% po oddaniu mieszkania.

    Na razie wpłaciłem te 20%...

    Czy mogę odstąpić od umowy deweloperskiej?
    Czy i jakie koszta poniosę?

  • 2. Data: 2014-11-26 17:16:32
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy deweloperskiej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-26 16:42, fifak pisze:
> [...]
    > mieszkania.
    >
    > Na razie wpłaciłem te 20%...
    >

    > Czy mogę odstąpić od umowy deweloperskiej?

    Pokaż skan umowy, to podyskutujemy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-11-26 17:59:44
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Pokaż skan umowy, to podyskutujemy.

    acha czyli jeżeli w dziale o rozwiązaniu umowy nie ma jakiś zapisów
    które na to pozwalają to nie mogę rozwiązać?

    bo jedyne zapisy mówiące o tym to:
    -przed upływem 30 dni od podpisania
    -przy wzroście vat na budowlane materiały
    -gdy nie zapłacę drugiej raty
    -gdy nie stawie sie do odbioru mieszkania

  • 4. Data: 2014-11-26 18:15:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-26 17:59, fifak pisze:

> [...]
    > -przy wzroście vat na budowlane materiały
    > -gdy nie zapłacę drugiej raty
    > -gdy nie stawie sie do odbioru mieszkania

    Z tego co widać zawsze możesz od umowy odstąpić - choćby przez
    niestawienie się do odbioru mieszkania.

    Jednak patrząc w umowę trzeba zobaczyć co dalej:

    - odzyskujesz dotychczasową wpłatę
    - wpłata przepada
    - wpłata przepada + jeszcze jakieś kary.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-11-26 19:54:14
    Od: fifak <f...@o...pl>

> [...]
    >
    > - odzyskujesz dotychczasową wpłatę
    > - wpłata przepada
    > - wpłata przepada + jeszcze jakieś kary.

    jest taki punkt:

    "w przypadku odstąpienia od niniejszej umowy deweloperskiej przez
    dewelopera bank wypłaci stronie nabywającej zgromadzone środki na jej
    żądanie pod warunkiem przedłożenia deweloperowi przez stronę nabywającą
    oświadczenia sporządzonego w formie pisemnej z notarialnie
    poświadczonymi podpisami strony nabywającej zawierającego zgodę na
    wykreślenie roszczenia o przeniesienie własności nieruchomości z księgi
    wieczystej XXXX przy czym po otrzymaniu sporządzonego w formie pisemnej
    oświadczenia dewelopera o odstąpieniu od umowy deweloperskiej bank
    zwróci się niezwłocznie do strony nabywającej o zajęcie w formie
    pisemnej stanowiska co do pozostawienia bądź wypłaty środków"

  • 6. Data: 2014-11-26 19:58:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    Tak na marginesie:myślałem że czasy kupowania dziury w ziemi minęły.
    Przecież teraz można przebierać w gotowych mieszkaniach.

  • 7. Data: 2014-11-26 20:11:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-26 19:58, Kris pisze:
    > Tak na marginesie:myślałem że czasy kupowania dziury w ziemi minęły.
    > Przecież teraz można przebierać w gotowych mieszkaniach.

    Można też przebierać w dziurach pocenie kilkaset zł/m2 mniejszej.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-11-26 20:11:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-26 19:54, fifak pisze:

    > jest taki punkt:
    >
    > "w przypadku odstąpienia od niniejszej umowy deweloperskiej przez
    > dewelopera

    To nas nie interesuje.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-11-26 21:11:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-26 o 20:11, Liwiusz pisze:

    > Można też przebierać w dziurach pocenie kilkaset zł/m2 mniejszej.

    Widać, że ludzie nisko cenią swoje zdrowie.

  • 10. Data: 2014-11-26 21:32:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-26 21:11, cef pisze:

    > Widać, że ludzie nisko cenią swoje zdrowie.

    Kibord warior ;)

    --
    Liwiusz